Sākot ar 2020. gadu, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs nopietni pievērsās influenceru (viedokļu līderu) un satura autoru jomas sakārtošanai Latvijā. Ir notikušas informatīvas kampaņas un sniegtas vairākas intervijas medijiem ar mērķi, pirmkārt, informēt plašāku sabiedrību par veidiem, kā lietotāji var tikt maldināti ar slēpto reklāmu, un, otrkārt, ar nolūku informēt satura autorus, ka “spēles ir beigušās”. Pavisam nesen divas influenceres saņēma arī nopietnus sodus par negodīgu komercpraksi – un tas ir tikai sākums.

Vēl joprojām zīmoli bieži vien sadarbojas ar satura autoriem, kuri tiek pieķerti krāpjamies. Par sekotāju, komentāru un “like” pirkšanu tika plaši un skaļi runāts vēl tālajā 2019. gadā. Daži influenceri tika nosaukti par krāpniekiem. Šķiet, 2021. gadā tam būtu jābūt izskaustam un jomai – sakārtotai, bet kā ir patiesībā?