Saspīlētas konkurences apstākļos, uzvarēs tie uzņēmumi, kas ātri mainīsies un spēs veidot attiecības ar dažādiem klientiem. Tas būs atkarīgs no ātri un elastīgi reaģējošas, produktīvas un stresa noturīgas komandas. Tāpēc šīs prasmes ir ļoti pieprasītas mūsdienu darba tirgū gan personāla, gan vadītāju vidū. Emociju pārvaldība, produktivitātes paaugstināšanās – tas ir iespējams, attīstot emocionālo un sociālo intelektu. 

"Pētījumi liecina: veiksmīgākiem vadītājiem ir novērots augstāks emocionālais un sociālais intelekts. Jo augstāks emocionālais un sociālais intelekts ir vadītājam, jo pozitīvāka darba vide un augstāka produktivitāte, zemāks toksiskums, lielāka darbinieku iesaiste, un augstāka iniciatīvas izrādīšana, kvalitatīvāka pienākumu pildīšana, kas nozīmē par 30% augstāku peļņas gūšanu. Papildu tam uzlabojas savstarpējā komunikācija kolektīvā, kas ļauj labāk sadarboties un sastrādāties, virzoties uz kopīgu mērķi, piemēram, kāda projekta attīstīšanu. Jāsaprot, ka emocionālais un sociālais intelekts ir nozīmīgs ne tikai uzņēmuma vadītājiem, bet arī darbiniekiem,” stāsta “Circle K” HR analītiķis Jānis Roze.