Šovasar plaši izskanēja informācija par PTAC uzliktajiem sodiem Latvijas influencerēm, kuras nebija atbilstoši marķējušas savu sociālo tīklu saturu, kas pēc būtības bija reklāma. Tas vēlreiz atgādināja, ka ir būtiski ņemt vērā virkni prasību, pretējā gadījumā var nākties maksāt soda naudu līdz pat 1500 eiro apmērā. Apkopojam būtiskāko, kas jāzina influenceriem un viņu pakalpojumu izmantotājiem!

Ne vienmēr influenceri saņem naudas atlīdzību par savu darbu, bieži vien par satura reklāmu tiek nosūtītas dāvanas apmaiņā pret atsauksmi, lai gan abi šie gadījumi ir atšķirīgi, tie abi klasificējas kā reklāma, kas pēc PTAC uzskatiem ir jānorāda kā apmaksāts saturs. Lai influencera sekotājiem būtu kāda papildus informācija un norādes par reklāmas būtību, influencera var izmantot arī citas atsauces jeb tēmturus, piemēram: #dāvana, #testēju, #dalos vai jebkāda cita veida interpretācija, taču jebkurā gadījumā ir jābūt blakus redzamai norādei #reklāma vai #apmaksātssaturs, neskatoties uz to, vai par reklāmu ir saņemta samaksa, jo tas ir mantisks labums. Protams, ne vienmēr visi atsūtītie matu šampūni vai kosmētika ir derīga konkrētam influencerim, un var gadīties, ka atsauksme ir negatīva, bet tā tāpat tiek uzskatīta par reklāmu.