Ikdienas, iknedēļas vai ikmēneša darba plāna sagatavošana – kurš variants ir efektīvākais darba plānošanai? Kā darbiniekam un vadītājam pašam sev noteikt mērķus, pienākumus un uzdevumus? Cik bieži to darīt? Cik bieži tos pārrunāt? Apkoposim padomus!

Kad runājam par mērķiem un to izpildes kontroli, jautājumu vienmēr ir daudz. Skaidrs ir viens – mērķiem ir jābūt. Bez tiem uzņēmums un arī atsevišķs cilvēks līdzinās kuģim jūrā bez skaidra maršruta un pat kompasa – nav skaidrs, kur tas vēlas nokļūt, un pat neliela straume vai vētra var aizvest, kur pagadīsies. Varbūt kāds teiks: “Arī nav slikti, sanāk tāds kā piedzīvojums”. Jā, bet vai visi būs apmierināti ar gala rezultātu? Mērķi darba vidē ir kā cements, kas satur kopā, dod jēgu ikdienas darbībām un virza caur pārmaiņām.

Uzņēmuma jēga

Vispirms jāsāk ar uzņēmuma lielo mērķi jeb jēgu ­– kāpēc organizācija vispār izveidota un pastāv. Vai vadītājs var atbildēt uz šo jautājumu? Vai katrs uzņēmuma darbinieks zina "lielo kāpēc”? Vai visi uzņēmuma darbības virzienu saprot vienādi?