Ārkārtējās situācijas apstākļos attālinātais darbs kļuvis par ikdienu daudzos uzņēmumos, tomēr būtiski parūpēties, lai tas būtu drošs un efektīvs arī no uzņēmumu informācijas tehnoloģiju resursu plānošanas viedokļa. Informācijas tehnoloģijām un to drošības vadītājiem ir būtiska loma, lai pārliecinātos, ka organizācija var darboties laikā, kad ieviesti pandēmijas ierobežošanas pasākumi.

Būtiskākie jautājumi

Uzņēmumam jānodrošina, ka darbinieki var strādāt attālināti un elastīgi un zina, kā to izdarīt. Iespējams, jāpārskata arī lēmumi par piekļuves tiesībām un tiesību piešķiršana. Lai to izdarītu, uzņēmuma vadītājam jāatbild uz vairākiem jautājumiem.

  • Vai esat mērogojis savus virtuālos privātos tīklus, portālus un vārtejas, lai nodrošinātu, ka liela daļa darbinieku strādā attālināti?
  • Vai esat izvērtējis informāciju par potenciāli svarīgākajiem piegādātājiem, darbuzņēmējiem un pārdevējiem, kam būs jāpiekļūst jūsu informācijai attālināti, un papildu mērogu, ko tas ieviesīs?
  • Vai esat pārbaudījis infrastruktūru, lai uzzinātu, vai tā var izturēt paredzēto slodzi?
  • Vai infrastruktūrā ir kādi vājie punkti, un vai jūs varat nodrošināt papildu noturību?
  • Vai jums jāpaplašina piekļuves kontrole vai jānodrošina papildu attālinātie pieteikšanās konti un dati?
  • Vai informācijas tehnoloģiju atbalstam ir pietiekami daudz resursu, lai apstrādātu visus lietotāju pieprasījumus, kuri nespēj pieteikties vai nezina, kā strādāt attālināti?
  • Ja darbiniekiem nepieciešami klēpjdatori darbam attālināti, vai ir pieejams pietiekams to skaits? Vai tos var iegādāties un uzstādīt papildus, lai nodrošinātu pieprasījumu, un kā tie būtu jāsadala darbiniekiem?
  • Vai gadījumos, kad aprīkojums ir ierobežotā skaitā, esat apsvēris nepieciešamākos pakalpojumus un sadalījis piekļuvi tiem, izmantojot alternatīvus piekļuves risinājumus (piemēram, "O365" un "One Drive", nevis iekšējās lietojumprogrammas)?