Krīžu un pārmaiņu situācijas mūsu apziņā nereti ir nodalītas, taču pašreizējā situācija pasaulē un Latvijā liecina, ka tās var būt savstarpēji saistītas. Konkrētā krīzes situācija, kas saistīta ar koronavīrusa izplatību, liek mainīt ierastās pieejas, kārtības, sadarbības un komunikācijas formas. Tas nozīmē, ka šobrīd vairāk nekā jebkad no mums kā no sabiedrības sagaida pārmaiņu rīcību.

Šobrīd ļoti labi izkristalizējas dažāda attieksme pret ārkārtas situāciju, kā arī uzvedība tajā. Tas liek skatīties gan uz to, kā valdība un valsts iestādes atrisina komunikāciju ar sabiedrību, gan arī to, kā uzņēmumu īpašnieki un visu līmeņu vadītāji pielāgojas un atrodot labāko veidu, kā turpināt darbu un komunicēt ar darbiniekiem.

Saskaņā ar pārmaiņu klasifikāciju šīs varētu dēvēt par neplānotajām pārmaiņām, kad vadītāji konstatē problēmu un vienīgais tās risinājums ir pārmaiņas uzņēmuma darbībā. Šajā rakstā aplūkosim, kas notiek ar cilvēkiem, t.i., vadītājiem un komandām, šādu pārmaiņu laikā un kā izmantot iekšējo komunikāciju organizācijās, lai vadītāji un komandas varētu pielāgoties jaunajai situācijai.