Korporatīvās ilgtspējas un atbildības jautājumiem mūsdienās pievērš arvien lielāku uzmanību, un īpaša loma ir ietekmes pusēm – klientiem un sabiedrībai kopumā, kas pieprasa no uzņēmumiem atbildīgu attieksmi pret darbiniekiem, apkārtējo vidi un kopienu, kuru tie ietekmē. Labākais veids, kā demonstrēt un apliecināt savu progresu šajos aspektos, ir ieviest ziņošanas jeb atskaitīšanās sistēmu.

Raksta līdzautore: Dace Helmane, Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūta vadītāja

Jēdziens "ilgtspēja" mūsu sarunvalodā iekļauts pirms 10 gadiem, kad to aktīvi sāka izmantot politiķi un žurnālisti, bet sabiedrībā tikai retais nojauta tā patieso nozīmi. Šodien ilgtspējīgas attīstības jautājumi ir arī uzņēmēju dienaskārtībā. Lielo interesi par tiem veicinājušas ne tikai arvien pieaugošās ietekmes pušu prasības, bet noteikta loma ir arī pastiprinātajai uzmanībai, ko mūsdienās velta globālajām klimata pārmaiņām, kā arī apziņai, ka resursi, tostarp cilvēkkapitāls, ir un būs ierobežoti.

Kad jāveido nefinanšu ziņojums

Bieži uzņēmumi, īpaši mazie un vidējie, jautā, vai tiešām arī tiem jāatskaitās par saviem nefinanšu rezultātiem. Protams, Latvijā pastāvošais regulējums paredz pienākumu atklāt šo informāciju tikai noteiktu nozaru uzņēmumiem, tomēr arī pārējiem ieteicams sagatavot nefinanšu ziņojumus, īpaši tad, ja:

  • redzat iespēju iegūt klientu, darbinieku un biznesa partneru uzticību un uzmanību gan vietējā, gan eksporta tirgū;
  • darbojaties sabiedrības interesēs un no jums tiek sagaidīta lielāka caurskatāmība.