Ja tiktu jautāts, kas uzņēmumā ir vērtīgāks – nemateriālās vai materiālās lietas -, 90% uzņēmumu atbildētu, ka nemateriālā vērtība ievērojami pārsniedz materiālo.
Mārketings
06:00, 8. Sep. 2023
Izgudrojuma aizsardzība ar patentu tā īpašniekam nodrošina 20 gadu ekskluzivitātes periodu, kurā patenta īpašniekam vienīgajam ir tiesības izmantot patentu. Tāpat šajā laika periodā tam ir tiesības izgudrojuma izmantošanu aizliegt citām personām. Noteiktos gadījumos patenti, kas aizsargā medikamentu, var iegūt patenta aizsardzības pagarinājumu atbilstoši papildu aizsardzības sertifikātam, kas tiek piešķirts tādam laika pagarinājumam, kas nepieciešams medikamenta reģistrācijai, lai to laistu tirgū.
Juridiski padomi
06:00, 24. Aug. 2023
Mūsdienās digitālā transformācija maina veidu, kā uzņēmumi, izmantojot digitālās tehnoloģijas, izstrādā jaunus digitālos biznesa modeļus, tā palīdzot uzņēmumiem iegūt lielāku vērtību klientu acīs. Uzņēmumi atver tiešsaistes veikalus, veido oficiālas mājaslapas, sociālo mediju kontus un tos izmanto, lai pārdotu preces vai pakalpojumus un sazinātos ar klientiem. Daudzi uzņēmumi pāriet no vienkanāla klientu iesaistīšanas stratēģijas uz daudzkanālu stratēģiju. Apskatīsim, kādas ir tās priekšrocības!
Mārketings
06:00, 18. Aug. 2023
Jau kopš pagājušā gada savu uzvaras gājienu ir sācis mākslīgais intelekts. It kā tas noticis pavisam nesen, bet kopš šī inovācija ir pieejama plašai sabiedrības daļai, tai jau ir atrast pielietojums praktiski jebkurā nozarē, sākot no skolēnu mājasdarbu radīšanas un beidzot ar zinātniskiem atklājumiem un jaunu produktu izstrādi. Tehnoloģiju attīstības analītiķi mākslīgo intelektu jau ir nodēvējuši par lielāku revolūciju nekā interneta izgudrošana.
Mārketings
06:00, 3. Aug. 2023
Mārketinga speciālistam, lasot regulu 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti jeb Vispārīgo datu aizsardzības regulu, rodas sajūta, ka darba gaitā nedrīkst ne ievākt, ne pielietot vai analizēt datus. Personas datus drīkst izmantot, bet katram niekam ir nepieciešama atļauja, kuru klients bieži vien inerces dēļ nedod. Vai tā patiešām notiek? Kas ir visdraudīgākās lamatas, kurās riskē iekrist tas, kas vāc, apstrādā un glabā datus par klientiem un mērķauditoriju?
Juridiski padomi
06:00, 31. Jūl. 2023
Tirgus nemitīgās attīstības rezultātā ikvienam komersantam savas tirgus pozīcijas stiprināšanai ir nepieciešams meklēt arvien inovatīvākus risinājumus, kas palīdzētu izcelties starp konkurentiem, piesaistīt uzmanību un sasniegt savu mērķauditoriju. Kā viens no dinamiskākajiem mārketinga instrumentiem mūsdienu uzņēmējdarbības vidē, kurā komersanti augstas konkurences apstākļos cīnās par patērētāju uzmanību un uzticību, ir preču un pakalpojumu loterijas un akciju kampaņas.
Klausies
Juridiski padomi
06:00, 25. Jūl. 2023
Tehnoloģiju attīstība nemitīgi virzās uz priekšu, tā radot jaunas iespējas un vajadzības. Šajā kontekstā nozīmīgs ir metaverss – virtuālā pasaule, kas ir kļuvusi par būtisku mūsdienu digitālās ainavas komponenti. Tā ne tikai maina individuālo lietotāju dzīvi, bet arī ver durvis jaunām biznesa iespējām un rada potenciālos riskus.
Mārketings
06:00, 14. Jūl. 2023
Kādu galveno uzdevumu komunikācijas jomā jūs sev izvirzāt nākamajiem trim gadiem? Tieši tāds jautājums tika uzdots 1535 Baltijas valstu uzņēmējiem komunikācijas aģentūras “A.W.Olsen & Partners” pasūtītā pētījumā. Tika noskaidrots, ka 70% Latvijas un Lietuvas uzņēmēju un 80% Igaunijas uzņēmēju šis uzdevums ir panākt un nostiprināt uzticēšanos. Skaidrs, ka uzticēšanās mūsdienās ir kļuvusi par pašu deficītāko resursu. Kas tad ir raksturīgs līderiem, kuriem uzticas?
Mārketings
08:48, 8. Jūn. 2023
Nereti patērētāji sev nepieciešamās preces un pakalpojumus meklē, izmantojot tiešsaistes meklētāju. Meklēšanas rezultātu augšgalā bieži vispirms uzrādās preces un pakalpojumi, pie kuriem ir norādes “sponsored” vai “reklāma”. Šādas norādes nav nejaušība – 2023.gada 9.februārī stājās spēkā grozījumi Negodīgas komercprakses likumā, kas nosaka, ka šādas norādes ir likumisks pienākums.
Juridiski padomi
06:00, 11. Mai. 2023
Kādas ir stratēģiskās domāšanas pamata sastāvdaļas? Profesore Džīna M.Lītka (Jeanne M.Liedtka) ir definējusi stratēģisko domāšanu kā noteiktu iemaņu sintēzi: darbs ar nenoteiktību un riskiem, sistēmiska pieeja lēmumu pieņemšanai, mērķtiecīgs nolūks, māka domāt dinamiskos apstākļos, hipotēžu ģenerēšana un pārbaude. Tas prasa radošu pieeju.
Agrāk vai vēlāk gandrīz jebkurā biznesā rodas dabiska vēlme sevi popularizēt – ir radīti veiksmīgi produkti, piesaistīti profesionāli speciālisti un var sākt domāt par klientu loka paplašināšanu. Stratēģiska publiskā tēla izveide ir viens no veidiem, kā veicināt atpazīstamību un piesaistīt jaunus klientus.
Mārketings
06:00, 2. Mai. 2023
Kā rīkoties, ja rūpīgi plānotais, izlolotais un realizētais projekts beigās izrādās dzīvot nespējīgs? Ir jāmaina virziens! Bet kā to izdarīt tā, lai uzņēmuma vērtība klientu un investoru acīs nekrītas vai pat pieaug?
Mārketings
06:00, 21. Apr. 2023
2022.gadu beidzām ar pārliecinošu tendenci – tieši "TikTok" kļuva par "kastāko" sociālo mediju platformu, kura ne tikai uzrādījusi augstāko lietotāju pieaugumu, bet šajā platformā lietotāji pavadījuši vairāk laika nekā citos sociālajos medijos. Taču šī gada sākums iezīmējis pavisam citu virzību, kas var beigties ar platformas iziešanu no rietumvalstu tirgus.
Mārketings
06:00, 10. Apr. 2023
Ikviens saimnieciskās darbības veicējs apzinās, ka mārketinga aktivitātes un reklāma ir viens no būtiskākajiem pieprasījuma veicināšanas elementiem, kas vienlaikus nodrošina arī attiecīgās preces vai pakalpojuma atpazīstamību tirgū. Tomēr konkurences apstākļu, datu un citu interešu aizsardzības ievērošanas dēļ gan reklāmas saturs, gan izplatīšanas veidi strikti regulēti ārējos normatīvajos aktos.
Juridiski padomi
06:00, 14. Mar. 2023
Lai gan zīmola vārda vai produktu nosaukumu maiņa, vai pat pilnīga biznesa zīmola transformācija ir nopietns, komplicēts un resursu ietilpgs process, lielākoties tas sniedz uzņēmumam ievērojamus ieguvumus.
Mārketings
06:00, 10. Mar. 2023