Vai esat aizdomājušies, kāpēc 80-85% jauno produktu nenodzīvo pat savu pirmo gadu? Katram taču gribas savu "superproduktu" ("superrisinājumu") ātrāk "palaist dzīvē" un tad ar mārketinga sociālo platformu palīdzību veiksmīgi un ātri virzīt uz priekšu. Izveidojam izcilu produktu – daudzi to gaida – un pārdodam! Tad pārdodam vēl vairāk. Ar šādām gaidām es bieži sastopos, strādājot ar studentiem un jaunajiem uzņēmējiem.

Tomēr realitāte ir skaudra – tā nebūs! Neviens negaida jūsu produktu. Jaunie inovāciju produkti neizdzīvo, jo idejas autori, t.i., jaunuzņēmumu īpašnieki, nevelta pietiekami daudz uzmanības sagatavošanas posmam un atbilstošas stratēģijas izvēlei. Tāpat augstskolās (arī biznesa skolās) joprojām māca atšķirīgus produktus "ietērpt" viena piegriezuma (stratēģijas) uzvalkā. Protams, tā ir vienkāršāk aprakstīt šo neparedzamo dzīvi, taču realitātē ideju autoriem tas liek izvēlēties nepiemērotu ceļa karti.

Inovāciju veidi

Inovācijas varam iedalīt trīs kategorijās:

  • tradicionālās inovācijas  esošo produktu modifikācijas ar jaunām īpašībām un priekšrocībām (piemēram, jauns jogurta veids);
  • oriģinālās inovācijas  jauninājumi, kas ievieš no nozarē ierastajiem atšķirīgus biznesa modeļus vai revolucionārus tehnoloģiskos risinājumus (piemēram, informācijas glabāšana un koplietošana mākonī);
  • dzīvesveida inovācijas  saistītas ar dzīvesveida uzlabošanu, paralēli attīstot jaunus produktus un pakalpojumus. Dzīves kvalitāte ir primārais motīvs, bet bizness – sekundārais (piemēram, īpašniece atver jaunu jogas nodarbību studiju).