Lai gan Covid-19 pandēmijas laiks daudziem uzņēmējiem radījis zaudējumus, viesnīcas, avioindustrija un citas nozares, kas vēl nav pārgājušas uz stingro jeb divu faktoru autentifikāciju, var izmantot dīkstāvi, lai norēķinu sistēmu pārveidotu atbilstoši Eiropas Savienības drošu maksājumu prasībām.
Tehnoloģijas
07:00, 24. Feb. 2021
Viens no biznesa procesiem, kas prasa lielus uzņēmuma resursus, ir rēķinu apstrāde. Šo procesu automatizējot un ieviešot e-rēķinus, var būtiski paātrināt rēķinu un maksājumu apriti, ietaupīt laiku un rezultātā – naudu. Kas ir e-rēķins un kā tas var atvieglot uzņēmuma darbu.
Архив
Tehnoloģijas
07:00, 26. Jan. 2021
Pēdējā laikā virtuālajā vidē arvien biežāk uzdarbojas elektroniskie kramplauži, kuri vēlas ielauzties uzņēmēju datoros. Tas notiek arvien izsmalcinātākos veidos. Kā rīkoties, ja e-pastā saņemam nepazīstamus sūtījumus vai viltotu maksājuma pieprasījumus?
Архив
Tehnoloģijas
07:00, 6. Jan. 2021
Šodien vismaz 9 no 10 cilvēkiem internetu pārlūko mobilajos telefonos, un populāras kļuvušas dažādas saziņas lietotnes. Lai iegādātos preci vai pakalpojumu, biežāk izvēlamies uzrakstīt, nevis piezvanīt. Reizēm pat nerakstām, bet ar vienu klikšķi izvēlamies kādu no sagatavotajiem atbilžu variantiem. Šos automātiskos, iepriekš sagatavotos individuālos ziņojumus dēvē par čatbotiem jeb automatizētiem rīkiem individuālai komunikācijai ar klientiem.
Архив
Tehnoloģijas
07:00, 28. Dec. 2020
Līdz ar ārkārtējās situācijas izsludināšanu ikdienā daudz plašāk nekā līdz šim izmantojam interneta pieslēgumu. Šī paradumu maiņa aktualizē datu drošības jautājumu, jo tiešsaistē dalāmies gan ar personas datiem, gan arī darba un pašu vajadzībām apmaināmies ar dažādiem failiem. Protams, laikā, kad cilvēki pārcēlušies uz virtuālo vidi, nesnauž arī kibernoziedznieki, un arī šim aspektam svarīgi pievērst pastiprinātu uzmanību. Kas jāņem vērā un kā rīkoties, lai sevi pasargātu?
Архив
Tehnoloģijas
07:00, 19. Nov. 2020
Industriālā jeb rūpnieciskā spiegošana ir nelikumīgu, neētisku un slepenu darbību virkne, kas tiek veikta komerciālos nolūkos, lai iegūtu gan konkurences priekšrocības, gan vērtīgu un konfidenciālu informāciju. Par upuri var kļūt jebkurš uzņēmums – galvenais, lai tā rīcībā atrodas jebkāda veida dati vai resursi, kas ieinteresē citus un ir saistošs mērķis attiecīgo darbību veikšanai.
Архив
Tehnoloģijas
07:00, 9. Nov. 2020
Vispārējā karantīna un darbu pārcelšana attālā režīmā daudziem ir dāvājusi jaunas virtuālo tikšanos izjūtas, bet vienlaikus arī radījusi virkni jaunu jautājumu. Ar ko tikšanās tiešsaistē atšķiras no klātienes? Kāda etiķete jāievēro videokonferences laikā? Kādas uzvedības normas šeit ir spēkā?
Архив
Tehnoloģijas
07:00, 2. Okt. 2020
Sabiedrības digitalizācija notiek ļoti strauji, un mūsu ikdiena faktiski vairs nav iedomājama bez interneta. Bieži vien mēs pat nepamanām, ka daudz lietu ar interneta palīdzību mūsu vai kāda cita vietā paveic viedierīces, jo tā ir ātrāk un efektīvāk. Tāpat daudzas lietas mums šķiet jau tik ierastas, pat neaizdomājamies, ka aiz tām realitātē stāv lietu internets.
Архив
Tehnoloģijas
07:00, 8. Sep. 2020
Viss, kas saistīts ar jaunajām tehnoloģijām, automatizāciju vai mākslīgo intelektu, ir inovācija. Taču šobrīd redzam, ka investīcijas inovācijās samazinās. Ņemot vērā Covid-19, organizācijas fokusējas vairāk uz praktiskām lietām, piemēram, kā saglabāt klientus un kā tikt galā ar pandēmijas sekām. Līdz ar to inovācijas paliek otrajā plānā.
Архив
Tehnoloģijas
07:00, 2. Sep. 2020
Depozīta sistēma ir nākamais attīstības posms, lai sasniegtu jaunākos savāktā iepakojuma mērķus un iesaistītu atkritumu šķirošanā un pārstrādē lielāku sabiedrības daļu, veidojot apziņu par katra atbildību tīras vides uzturēšanā. Depozīta sistēmas ieviešana ir veids, kā papildināt un uzlabot jau esošo atkritumu apsaimniekošanas sistēmu, lai kopīgi sasniegtu Eiropas Savienības nospraustos mērķus un izvairītos no sankcijām un sodiem valstij un uzņēmējiem.
Архив
Tehnoloģijas
07:00, 25. Aug. 2020
Desmit gadu laikā palēnām, bet neatlaidīgi termins “mākoņpakalpojumi” ir iedzīvojies biznesa vidē. Nu jau teju ikviens birojā strādājošais, izdzirdot jokaino vārdu, saprot, ka runa ir par informācijas tehnoloģiju terminu, nevis meteoroloģiju. Tomēr nemitīgi pieaugošie mākoņskaitļošanas pakalpojumu veidi turpina mulsināt cilvēkus, un tas bija uzskatāmi redzams marta vidū, kad uzņēmumi steidza meklēt piemērotākos attālinātā darba risinājumus.
Архив
Tehnoloģijas
07:00, 10. Aug. 2020
No kiberuzbrukumiem pilnībā nav aizsargāts neviens – to upuri ir gan globālie milži, gan vietējais mazais un vidējais bizness. Saskaņā ar pēdējo “The Manifest” apskatu 2019. gadā 15% mazo uzņēmumu saskaras ar kiberdraudiem – uzbrukumiem, vīrusiem vai datu noplūdēm. Savukārt 64% aptaujāto mazo uzņēmumu 2020. gadā plānoja novirzīt vairāk resursu kiberdrošībai. Covid-19 pandēmijas laikā šie jautājumi kļūst vēl aktuālāki.
Архив
Tehnoloģijas
07:00, 21. Jūl. 2020
Mūsdienās neviens produkts vai pakalpojums nav iedomājams bez dizaina. Ikdienā, it īpaši esošajos apstākļos, izmantojam arvien vairāk dažādus digitālos servisus un iespējas, līdz ar to dizaineru loma tikai palielinās un paliek aizvien būtiskāka.
Архив
Tehnoloģijas
07:00, 2. Jūl. 2020
Finanšu nozare cieši mijiedarbojas ar informācijas tehnoloģiju jomu. Aizvien biežāk dzirdam izteikumus, ka bankas pamazām kļūst par informācijas tehnoloģiju uzņēmumiem, jo tām ir spēcīgas un skaitliski lielas informācijas tehnoloģiju nodaļas, lai nodrošinātu dažādus pakalpojumus un digitālās iespējas klientiem, vienlaikus saglabājot augstu kiberaizsardzības līmeni. Šobrīd finanšu jomā uzņēmumiem ir iespēja kļūt par uzvarētājiem vai iejusties upura lomā.
Архив
Tehnoloģijas
07:00, 22. Mai. 2020
Strauji mainīgo tehnoloģiju laikmetā biznesam ātri jāpielāgojas pārmaiņām un jābūt spējīgam nekavējoties reaģēt uz jaunām tirgus prasībām. Ņemot vērā, ka tieši tehnoloģiju attīstība lielā mērā ir tas, kas nosaka tendences, nav brīnums, ka jaunas darba metodes un koncepcijas nereti rodas informācijas tehnoloģiju jomā. Pēdējā laikā biznesa vidē bieži var dzirdēt svešvārdu Agile, ko arvien vairāk uzņēmumu pasludina par savu jauno filozofiju. Kas ir Agile, kā tas ietekmē attiecības ar klientiem, un kam būtu lietderīgi to ieviest?
Архив
Tehnoloģijas
07:00, 15. Mai. 2020