Publiskajā telpā plaši izskanējusi kritika par sociālo tīklu “Facebook” un “Instagram” jauno praksi – maksas piemērošanu par pakalpojuma lietošanu bez reklāmām. Kā vērtējama šī prakse? Vai sociālie tīkli drīkst šādi rīkoties?

Raksta līdzautors: Krišjānis Knodze, SIA “SORAINEN ZAB” jurista palīgs

Izlasot šo rakstu, uzzināsi:

  • Kādas izmaiņas datu izmantošanas jomā tika piedzīvotas 2023.gada novembrī un kā tās ietekmēja un turpmāk ietekmēs "Meta" sociālo tīklu "Facebook" un "Instagram" lietotājus
  • Kāpēc "Meta" izlēma mainīt sociālo tīklu lietošanas nosacījumus un kāds juridiskais pamats tiek piemērots personas datu apstrādei sociālajos tīklos
  • Kas un kur iesniedzis sūdzības par "Meta" prakses maiņu un kā kompetentās iestādes reaģējušas uz šīm sūdzībām
  • Kādai saskaņā ar Vispārīgo datu aizsardzības regulu jābūt piekrišanai un vai piespiedu piekrišana ir uzskatāma par izteiktu
  • Ko nozīmē vārdu savienojums "brīvi sniegta piekrišana", kādas ir sociālo tīklu lietotāju tiesības un kādas ir tiesas atziņas šajā jomā
  • Vai samaksa var būt alternatīva sīkdatņu piekrišanai un kā uz to skatās Eiropā
  • Vai satura pirkšanu var uzskatīt par alternatīvu un kāda ir šī modeļa atbilstība Vispārīgajai datu aizsardzības regulai