Pēc gandrīz divu gadu pārtraukuma 1.aprīlī tiek atjaunota biodīzeļdegvielas piejaukuma prasība fosilajai dīzeļdegvielai 7% apjomā. Bioetanols tiek pievienots benzīnam jau no 1.janvāra. Šajā periodā pēc valdības aprēķiniem solītais un gala patērētāju cerētais degvielas cenu samazinājums netika panākts, un Latvija vēl vairāk atpalika Eiropas Savienības transporta emisiju mazināšanas prasību izpildē.

Salīdzinot ar degvielas cenām kaimiņvalstīs, kur obligātais piejaukums atcelts netika, Latvija tā arī nepiedzīvoja cenu samazinājumu patērētājiem par valdības aprēķinātajiem 10-14 centiem litrā. Savukārt šobrīd vairāk nekā nekorektas ir spekulācijas par strauju cenu lēcienu pēc obligātā piejaukuma prasības atjaunošanas aprīlī, kas reāli varētu veidot aptuveni 3 centus litrā. Aptuveni šādā apjomā samazinājās degvielas cena pēc obligātā piejaukuma atcelšanas.

Divu gadu laikā, kamēr biodegvielas piejaukums degvielai bija brīvprātīgs, tātad praktiski netika īstenots, Latvija vēl vairāk atpalika ES transporta zaļināšanas jeb emisiju samazināšanas mērķu izpildē. 

Lēmumu atcelt biodegvielas piejaukumu fosilajai degvielai uz pusotru gadu varētu salīdzināt ar 20 milj. eiro no valsts budžeta. Ja nesasniegtais emisiju samazināšanas mērķis būtu bijis jākompensē, pērkot CO2 kvotas, kā tas pagaidām vēl nav jādara, valsts budžetam tas izmaksātu aptuveni 20 milj. eiro. Kvotu cena svārstās, ir pat prognozes, ka pēc 2027.gada tā var pārsniegt pat 100 eiro par tonnu CO2.

Atjaunojamo energoresursu attīstībai kopumā traucē mētāšanās ar politiskiem lēmumiem enerģētikas sektorā un zemā tiesiskā paļāvība. Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Bio-Venta” jau vairākus gadus iegulda līdzekļus gan otrās paaudzes, gan modernās biodegvielas tehnoloģijā un ražošanā.