Ir ierasts dzirdēt par to, cik svarīgi, lai dzīve ir stabila, mierīga un paredzama, tomēr tāda dzīve nav piemērota visiem. Zīmola “Dreiling” radītāja un īpašniece Daiga Zaiceva izvēlējās mainīt nodarbošanos, darīt to, kas aizrauj, un iesaka arī citiem nebaidīties un sekot sirdsbalsij.

No grāmatveža par ražotāju

Lielākā daļa uzņēmējas dzīves bijusi saistīta ar skaitļiem – absolvēta “Banku augstskola”, pēc kuras izvēlēts ārpakalpojumu grāmatveža ceļš. Lai arī grāmatvedība bijusi kā sirdslieta un hobijs, tomēr ar laiku vairāk sākušas aizraut citas lietas, tādēļ bijis skaidrs, ka grāmatvedībai jāmet miers. Protams, viss nav bijis tik vienkārši, bet par pēdējo pilienu kalpojušas visas nodokļu izmaiņas un jaunā informācija, kurai vairs nav bijis spēka izsekot.

Ideja par jauno nodarbošanos radusies, pateicoties dēla nemitīgajai vēlmei pēc veikalā nopērkamajām sukādēm, kas tobrīd bijušas ļoti dārgas. Aptuveni 2004.–2005.gadā dzīvokļa telpās uzsākta pirmo sukāžu ražošana. Nedaudz vēlāk iegādāts žāvētājs, un uzsākta arī dzērveņu un cidoniju sukāžu ražošana. Sākotnēji galvenie patērētāji bijuši draugi un radi, kas snieguši atzinīgus vārdus par uzsākto biznesu, tas motivējis turpināt darboties.

Vērsti uz inovatīvu attīstību

Pēc kāda laika ģimene no dzīvokļa pārcēlusies uz māju un pieņēmusi lēmumu, ka nepieciešams iegādāties lielāku iekārtu, lai pārstrādātu cita veida produktus, piemēram, rabarberus un ķirbjus. Draugi un radi mudinājuši tirgot savu produkciju arī citiem, apstiprinot, ka produkts nav pārsaldināts un sukādes ir mīkstas un garšīgas.

Arī saimnieces mammas māsa, kura ir lielzemniece, iedrošinājusi sākt meklēt projektus, kuros var saņemt finansējumu, kas dotu iespēju papildināt produktu klāstu un iekarot tirgu. Tā atrasti “LEADER” projekti. Ņemot vērā finanšu izglītību, projekti rakstīti pašrocīgi, lai gan sākumā tas darīts ar bailēm, drebošām rokām un kājām. Projektā finansējums lūgts gan dehidratoru, gan vīna ražošanas iekārtu iegādei, jo saimnieces vīrs paralēli sācis nodarboties ar vīna ražošanu mājas apstākļos.

Tomēr gribējies pircējiem piedāvāt kaut ko jaunu un inovatīvu. Sekojot savai intuīcijai, atrasts liofilizators, par ko internetā tobrīd bijusi visai skopa informācija. Nav arī bijis līdz galam skaidrs, kā notiek šis process un ko sniedz iekārta. Ņemot vērā, ka vēlme izmēģināt liofilizēšanu bijusi pārāk liela, šī iekārta arī pievienota projektam, jo Eiropas sniegtais finansējums 70% apmērā jaunajiem uzņēmējiem ir liels atspaids.