Lai gan eksperti joprojām "lauž šķēpus", kāds ir darbiniekiem piemērotākais pārbaudes laiks – trīs vai seši mēneši –, neapgāžama ir patiesība, ka ikvienam darbiniekam, lai ar kādu pieredzes bagāžu tas ierodas organizācijā vai uzņēmumā, līdzīgi kā lidmašīnai, nepieciešams adaptācijas periods, lai sasniegtu simtprocentīgu vai pat lielāku efektivitāti. Šo laika līkni un darbinieka iekļaušanās un iejušanās procesu organizācijās sauc par "onbordingu" (onboarding).

Ikviens darbinieks, ieradies jaunā komandā ar pieredzi, ir bikls, nedrošs un satraucies. Tikai darba devēja spēkos ir nodibināt tādu saikni un attiecības, kas palīdz darbiniekam justies droši un pārliecinoši paust vai realizēt savu sniegumu.

Uz darbinieku fokusētās organizācijās un uzņēmumos ir pat īpašas programmas, tostarp arī interaktīvi rīki, mentoru un atbalsta komanda, nemaz nerunājot par sākotnējo darbinieka apmācību. Bet šoreiz aplūkosim nevis meistarīgos trikus, bet gan situācijas, kas onbordinga laikā salauž darbinieka drošo piesaisti un iejušanos un līdz ar to arī motivāciju un lojalitāti.