Inovāciju sacensībās digitālie pakalpojumi strauji attīstās, taču uzticamība nereti paliek otrajā plānā. Rezultāts? Plaisa starp zīmolu un lietotājiem, kas var šķist tikpat dziļa kā kanjons. Uzticamība nav tikai viena no prasībām digitālā produkta izstrādē, tā ir emocionāla saikne, kas lietotājus vieno ar zīmolu. Bez tās pat visinovatīvākās funkcijas digitālajā produktā lietotājiem var izklausīties pēc tukšiem solījumiem.
Mārketings
06:00, 24. Jan. 2025
Strauji mainīgajā lauksaimniecības un pārtikas ražošanas vidē attiecības starp iepircējiem un piegādātājiem ir ļoti svarīgas. Nodrošināt, ka šīs attiecības tiek veidotas, pamatojoties uz godīgumu un pārredzamību, ir ne tikai labas uzņēmējdarbības prakses, bet arī normatīvo aktu ievērošanas un ētiskās atbildības jautājums. Tādēļ sadarbībā starp piegādātājiem un iepircējiem ir svarīgi ievērot gan juridiskās normas, gan ētikas principus, lai nodrošinātu klientu uzticību, ātru un kvalitatīvu preču piegādi.
Juridiski padomi
06:00, 23. Jan. 2025
CO2 izmešu mērīšana kļūst aizvien aktuālāka ne tikai tāpēc, lai uzlabotu vides kvalitāti, bet arī tāpēc, lai uzņēmumi kļūtu klimatneitrālāki. Kas par CO2 izmešu mērīšanu jāatceras uzņēmējiem?
Uzņēmuma vadība
09:00, 21. Jan. 2025
Covid-19 pandēmijas laika prasības veikt darbu attālināti ieviesa paliekošas pārmaiņas daudzu darbinieku dzīvē, proti daļa darbinieku joprojām turpina daļēji vai pilnībā strādāt attālināti. Līdz ar to joprojām aktuāls ir jautājums par darba devēja informācijas aizsardzību attālinātā darba gadījumā. Kā ievērot konfidencialitāti un pasargāt komercnoslēpumu no izpaušanas attālinātā darba gadījumā?
Juridiski padomi
06:00, 21. Jan. 2025
Ikviens piekritīs, ka kontrole ir svarīga biznesa vadības funkcija. Taču problemātiski ir noteikt, kas ir kontrole, kāda ir tās nozīme un kā to piemērot. Praksē kļūdas bieži tiek pieļautas tāpēc, ka nav pilnībā izprasta kontroles loma. Lai nodrošinātu optimālu, racionālu, drošu un efektīvu darbību, jebkurai sistēmai ir nepieciešama kontrole. Arī uzņēmumā – kā vienotas vadības sistēmas darbībā – tā nav izņēmums. To izmanto, lai pārvaldītu, plānotu un kontrolētu uzņēmuma norises, lai nodrošinātu efektīvus procesus un sasniegtu izvirzītos mērķus. Kā nepārspīlēt ar kontroli?
Uzņēmuma vadība
06:00, 20. Jan. 2025
Šobrīd informācija medijos izplatās ātrāk nekā jebkad agrāk, tāpēc arvien aktuālāks kļūst jautājums par uzņēmumu reputācijas aizsardzību pret aizskarošiem izteikumiem. Nereti tiek lietots jēdziens “naida runa”, bet patiesībā, runājot par izteikumiem, kas vērsti pret uzņēmumiem, runa ir par reputācijas aizskārumu. Atšķirībā no fiziskām personām uzņēmumiem nepiemīt personiska dimensija. Kā cīnīties, ja aizskarts uzņēmuma gods?
Uzņēmuma vadība
06:00, 14. Jan. 2025
Aktīva klausīšanās ir pirmais solis ceļā uz veiksmīgu konflikta risināšanu, bet ar to vien nepietiek. Lai atrisinātu domstarpības un virzītos uz priekšu, ir nepieciešama arī skaidra un efektīva komunikācija. Apskatām, kā komunicēt skaidri un nepārprotami, neradot domstarpības biznesa partneru starpā.
Uzņēmuma vadība
06:00, 13. Jan. 2025
Eksporta tirgos iespējas ir milzīgas, bet arī riski ir klātesoši. Kā gudri izvēlēties partnerus un izvairīties no situācijām, kurās jūsu uzņēmumam var nākties ciest zaudējumus? Balstoties uz ilggadēju darbu ar eksportētājiem un reālu pieredzi, akciju sabiedrības “Attīstības finanšu institūcija Altum” Eksporta garantiju daļas vadītājs Aivis Dembovskis dalās ar praktiskiem piemēriem un vērtīgiem ieteikumiem, kā veikt drošus un veiksmīgus eksporta darījumus.
Uzņēmuma vadība
16:09, 7. Jan. 2025
Laikā, kad modernās tehnoloģijas ir katra augoša uzņēmuma dzinējspēks, gan Latvijas uzņēmumos, gan publiskās pārvaldes iestādēs jāstiprina arī kiberdrošība. Tāpēc 2024.gada 1.septembrī stājās spēkā Nacionālās kiberdrošības likums. Kādas izmaiņas paredzētas jaunajā likumā un kas jādara uzņēmumiem, lai atbilstu jaunajām prasībām?
Juridiski padomi
06:00, 7. Jan. 2025
Mūsdienu pasaulē, kurā vides un sociālās problēmas kļūst arvien aktuālākas, uzņēmumiem un organizācijām ir jāpārveido savas inovāciju stratēģijas, lai veicinātu ilgtspēju. Ilgtspējīga ideju vadība ir kļuvusi par nozīmīgu elementu šajā procesā, nodrošinot, ka jaunās idejas un risinājumi ne tikai uzlabo uzņēmumu darbību, bet arī palīdz aizsargāt planētu un radīt vērtību sabiedrībai.
Mārketings
06:00, 6. Jan. 2025
Vizuālā identitāte būtiski palīdz ikvienam uzņēmumam veidot atpazīstamību un uzticību klientu acīs. Tā sevī ietver dažādus vizuālos elementus, kas kopā veido unikālu un atšķirīgu uzņēmuma tēlu. Tomēr, pieaugot konkurencei un digitālajai videi kļūstot arvien nozīmīgākai, pieaug arī risks saskarties ar vizuālās identitātes zādzību. Kā atpazīt identitātes zādzību un kā rīkoties, ja tā ir nozagta?
Juridiski padomi
09:00, 30. Dec. 2024
Pieredze liecina, ka pārāk daudzi uzņēmumi vispār neplāno savu biznesu. Īpaši tas ir raksturīgi nelieliem privātiem uzņēmumiem. Tomēr arī lielākiem uzņēmumiem varētu novēlēt labāku plānošanu. Kāpēc tā notiek un vai ir iespējams situāciju uzlabot?
Klausies
Uzņēmuma vadība
06:00, 30. Dec. 2024
Koplietošanas auto platformas, piemēram, “CityBee”, “Carguru”, “OxDrive”, “Bolt Drive”, ir kļuvušas par pilsētas mobilitātes stūrakmeni, kas ļauj izmantot transportlīdzekļus bez ilgtermiņa saistībām. Līdz ar šo pakalpojumu popularitātes pieaugumu aktualizējušās arī vairākas problēmas, kad koplietošanas auto lietotājam ir jāmaksā sods par nodarījumu, ko tas nav veicis, piemēram, jāmaksā par sasistu auto. Šī situācija aktualizējusi arī jautājumu par koplietošanas platformu sasniedzamību, konkrēti – tās nevar sazvanīt, lai informētu par kādu problēmu. Un no šīs situācijas rodas jautājums – vai platformām obligāti jābūt sazvanāmām?
Juridiski padomi
06:00, 30. Dec. 2024
Autortiesību aizsardzība tiešsaistē ir svarīga ne vien tiesību īpašnieku un radošo nozaru aizsardzībai, bet arī valsts ekonomikai un informatīvās telpas drošībai. Latvijā, līdzīgi kā daudzās citās Eiropas valstīs, interneta pirātisms ir izplatīta problēma. Lai to risinātu, ir izstrādāti grozījumi Autortiesību likumā. Kas mainīsies un kas jāatceras, piemērojot šo regulējumu?
Juridiski padomi
09:00, 23. Dec. 2024
Lasītājs jautā: Pašnodarbinātais pasūtīja preci, kas bija nepieciešama pasākumam. Preci bija paredzēts piegādāt ar pakomāta starpniecību. Tā netika piegādāta laikā, līdz ar to vairāk nav nepieciešama. Kādas ir pašnodarbinātas personas tiesības šādā gadījumā? Vai preci drīkst atgriezt?
Klausies
Juridiski padomi
09:00, 23. Dec. 2024