Neatkarīgi no tā – par vadītāju esat paaugstināts nesen vai arī esat jau ilgstoši šajā statusā –, jums var būt grūti precīzi aprakstīt, ko nozīmē būt labam vadītājam vai līderim. Veiksmīgam vadītājam piemīt daudz spēcīgu īpašību, tomēr mēs biežāk uzskaitām tādas acīmredzamas rakstura īpašības kā iedvesmojošs, pārliecināts un harismātisks. Bet ko nozīmē būt autentiskam līderim?

Lai gan ideja par autentisku līderību nav jauns jēdziens, jo tās saknes meklējamas sengrieķu filozofijā, kas apgalvoja, ka autentiskums ir svarīgs esamības stāvoklis un tas ļauj kontrolēt savu likteni, un arī Šekspīra darbos ("Esi patiess sev," saka Polonijs "Hamletā"), tā noteikti ir viena no jaunākajām un progresīvākajām līderības teorijām.

Kas ir autentiska līderība?

Terminu "autentiskā līderība" izmantoja Bils Džordžs (Bill George) trāpīgā vārdā nosauktajā grāmatā "Autentiskā vadība: No jauna atklāt noslēpumus, lai radītu paliekošu vērtību", kas izdota laikā, kad organizācijās "Enron" un "WorldCom" notika vairāki skaļi skandāli. "WorldCom" bija amerikāņu telekomunikāciju uzņēmums, kas bāzējās Virdžīnijā. 2002.gadā tika atklāts, ka "WorldCom" fiktīvi palielinājis savus aktīvus par gandrīz 11 mljrd. Amerikas Savienoto Valstu (ASV) dolāru, padarot to par vienu no visu laiku lielākajiem grāmatvedības skandāliem. "Enron Corporation" bija ASV enerģētikas, preču un pakalpojumu uzņēmums Hjūstonā, Teksasā. Vienā no lielākajiem grāmatvedības skandāliem 2001.gadā tika atklāts, ka uzņēmums ir izmantojis grāmatvedības nepilnības, lai slēptu miljardu dolāru lielos parādus, vienlaikus palielinot uzņēmuma ienākumus.