90.gados Latviju pāršalca demogrāfiskā krīze, kad būtiski samazinājās dzimstība. Darba tirgus sāka izjust šīs krīzes sekas 2010.gadā, jaunajiem speciālistiem, kuri dzimuši pēc 1990.gada, uzsākot savas darba gaitas.

Izrādījās, ka darbspējīgo jauniešu skaits bija par vienu trešdaļu mazāks nekā pirms 2010.gada, un līdz pat šodienai tas nav pieaudzis. Tas rezultējies ar darba devēju nepārejošiem izaicinājumiem darbinieku piesaistīšanā pat ekonomikas stagnācijas periodā. Organizācijām ir rūpīgi jādomā, kādā veidā uzrunāt labus un atbilstošus kandidātus, jo konkurence tiešam ir liela. Vislielākā tā, protams, ir sevišķi pieprasītās nozarēs.

Veicas Latvijā redzamiem uzņēmumiem

Viens no faktoriem, kas spēlē lielu lomu, ir uzņēmuma atpazīstamība un redzamība. Konkurencē par darbiniekiem lieliski palīdz tas, ja uzņēmums nodarbojas ar pārdošanu vai pakalpojumu sniegšanu Latvijā, un cilvēki katru dienu to var ieraudzīt vai kaut ko dzirdēt par to. Piemēram, laba konkurētspēja ir lielveikalu tīkliem, degvielas uzpildes stacijām, bankām vai citiem uzņēmumiem, kuru logo vai birojus potenciālie kandidāti redz ik dienu, dodoties ārpus mājas.

Protams, lai cilvēki vispār pievērstu šiem uzņēmumiem uzmanību, tiem kārtīgi jāstrādā pie sava zīmola un produktiem, jārada interese un jāpierāda, ka uzņēmums ir laba vieta, kur strādāt. Savukārt uzņēmumiem, kas galvenokārt eksportē vai strādā specifiskās nišās un tādēļ reti ir publiski redzami Latvijā, vēl aktīvāk jādomā par veidu, kā būt pamanāmiem darba tirgū, kā arī stratēģijām kandidātu piesaistīšanā.