Diezgan bieži situācijās, kad, "darot pa vecam", uzņēmumam vairs neizdodas sasniegt vēlamo rezultātu, tiek pieaicināti konsultanti, ieviestas jaunas sistēmas vai mainīti procesi. Taču ir viens ļoti spēcīgs līderības instruments, kuru apgūstot un izmantojot vadītāji var veiksmīgāk virzīt pārmaiņas un uzlabot sadarbību. Tā ir kvalitatīva klausīšanās.

Klausīšanās ir koncentrēšanās un uzmanības pievēršana sarunai ar mērķi uztvert un izprast dzirdēto. Līderim, kura mērķis ir vest savu komandu uz jauniem sasniegumiem, jāapgūst prasme klausīties, lai zinātu, kas cilvēkiem ir svarīgi un kas rada nesaskaņas. Neprotot vai nevēloties klausīties, veidojas distance starp vadītāju un darbiniekiem. Tad katrs redz situāciju atšķirīgi, dzīvo ar saviem uzskatiem un pieņēmumiem – tas var radīt papildu problēmas un kaitēt uzņēmumam.

Līdz ar to saprotams, ka runa nav par klausīšanos kā bioloģisku procesu, kad ar ausīm dzirdam skaņas, bet gan par psiholoģisku un emocionālu sarunāšanos un saprašanos.