Kā krīzes laikā pārvaldīt uzņēmumu, noturēt grožos finanses, uzturēt ciešas attiecības ar klientiem, saglabāt komandas kodolu un būt noderīgam sabiedrībai? Aplūkosim noderīgus ieteikumus!

Finanses

Pirmkārt, ieteicams atcerēties: likviditāte – pāri visam jeb Cash is King! Sagatavojiet savus rēķinus bez aizkavēšanās, rūpējieties par ieņēmumu pārvaldību, tostarp parādu piedziņu. Vienojieties ar savu banku par kredītlīniju jau tagad, kamēr ir apgrozāmais kapitāls. Bankām nav iebildumu aizdot naudu uzņēmumiem, kas labi pārvalda savu biznesu.

Otrkārt, samaziniet vai atlieciet izdevumus! Iepazīstieties un izmantojiet nodokļu maksāšanas atlikšanas iespējas. Ja uzņēmumam ir aizņēmums, ir īstais brīdis vienoties par "kredītbrīvdienām". Vērsieties pie telpu iznomātāja un vienojieties par nomas maksas samazināšanu vai vismaz pagarinātu maksāšanas grafiku. Atlieciet darbinieku prēmiju izmaksu un algu palielinājumus. Izvērtējiet izmaksas un atsakieties no tām, kas nav vitāli nepieciešamas biznesa procesu nodrošināšanai. Padomājiet, vai birojā nepieciešams telpu uzkopšanas pakalpojums, ja darbinieki strādā no mājām. Esiet atbildīgi un, ja iespējams, veiciet maksājumus saviem piegādātājiem. Viņi vienmēr atcerēsies, ja grūtos laikos izturējāties pret viņiem negodprātīgi. Piemēram, Lietuvā divi lieli uzņēmumi 15. martā paziņoja, ka aptur maksājumus piegādātājiem. Šis paziņojums radīja lielu nosodījumu, un abi uzņēmumi to drīz atsauca.