“Coca-Cola HBC” (CCH) šodien paziņoja par apņemšanos līdz 2040. gadam sasniegt nulles emisiju līmeni visā savā uzņēmuma pakalpojumu ķēdē. Kā tas tiks panākts?
Izvirzot pētījumos balstītus mērķus uzņēmums līdz 2030. gadam apņemas samazināt savas vērtību ķēdes 1., 2. un 3. kategorijas emisijas par 25% paredzot turpmāku 50% emisiju samazināšanu turpmāko desmit gadu laikā. Lai risinātu jautājumu par 90% 3. kategorijas emisijām, kas izriet no trešo pušu darbības, Šveicē reģistrētais uzņēmums "Coca-Cola Hellenic Bottling Company" (“Coca-Cola HBC”) paplašinās pašreizējās sadarbības pieeju ar piegādātājiem. Kur emisijas nebūs iespējams novērst pilnībā, uzņēmums tās samazinās, ieguldot citos klimata aizsardzības pasākumos.
Komentējot paziņojumu, “Coca-Cola HBC” izpilddirektors Zorans Bogdanovičs norādīja: “Šī apņemšanās ir galamērķis ceļojumam, kuru mēs uzsākām pirms daudziem gadiem. Tas ir pilnībā saskaņots ar mūsu filozofiju atbalstīt savu kopienu sociāli ekonomisko attīstību un veicināt labvēlīgāku ietekmi uz vidi. Abas jomas ir ļoti būtiskas mūsu turpmākajā izaugsmē. Lai gan mēs vēl neesam atraduši visas atbildes, mūsu plāns, sasniegumi un sadarbības pieeja sniedz mums pārliecību, ka sasniegsim rezultātus.”
Lai savu mērķi sasniegtu “Coca-Cola HBC”:
- turpinās noteikt CO2 emisijas kā vienu no ilgtermiņa pārvaldības stratēģijas elementiem;
- ieguldīs 250 miljonus eiro emisiju samazināšanas iniciatīvās līdz 2025. gadam;
- samazinās oglekļa dioksīda emisijas, kas rodas no uzņēmuma tiešās darbības, pārejot uz100% atjaunojamās elektroenerģijas izmantošanu un zemu oglekļa emisiju enerģijas avotiem, kas jau šobrīd ieviests visās uzņēmuma ražotnēs. ;
- veicinās pāreju uz zemāka oglekļa satura, aprites iepakojuma pieeju, palielinot rPET beztaras un atkārtoti uzpildāmas taras iespēju izmantošanu, kā arī atsakoties no plastmasas sekundārā iepakojuma;
- nodrošinās klientiem energoefektīvus un dabai draudzīgus atspirdzinošus dzērienus;
- samazinās emisijas no produktu sastāvdaļām, kas iegūtas no lauksaimniecības;
- īstenos “Zaļā autoparka” programmu, kuras mērķis ir aizvietot visus uzņēmuma auto ar zema oglekļa alternatīvām.
Pēdējo gadu laikā "Coca-Cola HBC" Baltijas valstīs ir samazinājusi CO2 emisijas par 61%. Lai samazinātu savu pēdu, uzņēmums par 45% ir samazinājis izmantotā iepakojuma svaru, kā arī ieviesis jaunus iepakojuma risinājumus, lai samazinātu plastmasas saturu. Papildus sadarbojoties ar tirgotājiem, “Coca Cola HBC” ir aizvietojuši vairāk kā 6000 ledusskapju ar ekoloģiski draudzīgākiem modeļiem. “Mūsu galvenais mērķis ir maksimāli samazināt emisijas un pielāgot mūsu darbību, lai pēc iespējas ātrāk klimatneitralitāti. Mēs ticam, ka izmantojot jaunākās tehnoloģijas, sadarbības un mūsu pieredzi šajā jomā, mums izdosies kļūt vēl ilgtspējīgākiem. Vairāk kā 60% emisiju samazinājums Baltijas valstīs, vairāku ledusskapju aizstāšana ar energoefektīvākiem modeļiem, kā arī pilnīga pāreja uz atjaunojamo enerģiju mūsu ražotnēs – reģiona sasniegumi pierāda mūsu pārmaiņu nozīmi un vērtību visai uzņēmuma “Coca-Cola HBC” grupai. ”komentē Jāks Mikels, “Coca-Cola HBC” Polijas un Baltijas ģenerāldirektors.
“Coca-Cola HBC” bija viens no pirmajiem uzņēmumiem, kas ir apņēmušies sasniegt zinātnē balstītus emisiju samazināšanas mērķus. Pēdējās desmitgades laikā uzņēmums ir uz pusi samazinājis tiešās emisijas, un CO2 samazināšanas mērķis līdz 2030. gadam jau ir noteikts un apstiprināts, kā daļa no 1,5 grādu iniciatīvas. 2021. gada martā "Dow Jones" ilgtspējas indeksā “Coca-Cola HBC” jau piekto reizi pēdējo septiņu gadu laikā tika atzīts par pasaules ilgtspējīgāko dzērienu ražotāju, sasniedzot augstāko rezultātu. Uzņēmums ierindojas augstās vietās arī citos ilgtspējas indeksos. Lai samazinātu savu pēdu, uzņēmums par 45% ir samazinājis izmantotā iepakojuma svaru, kā arī ieviesis jaunus iepakojuma risinājumus, lai samazinātu plastmasas saturu. Papildus sadarbojoties ar tirgotājiem, “Coca Cola HBC” ir aizvietojuši vairāk kā 6000 ledusskapju ar ekoloģiski draudzīgākiem modeļiem. Jauno apņemšanos atbalsta arī “We Mean Business” koalīcija, un “Coca-Cola HBC” pievienojās to uzņēmumu sarakstam, kuri atbalsta “Race to Zero” iniciatīvu.