Ņemot vērā, ka daudzi e-adreses lietotāji nav saņēmuši paziņojumus par pienākušu ziņu e-adresē, Uzņēmumu reģistrs (UR) lūdz sazināties, ja šāda situācija ir piedzīvota un tāpēc ir pieņemts nelabvēlīgs lēmums uzņēmumam.

Saskaņā ar Oficiālās elektroniskās adreses likuma 13.panta 1. un 2.daļu oficiālās elektroniskās adreses (e-adreses) konta lietotājs oficiālo e-adrešu informācijas sistēmā var aktivizēt pakalpojumu, kuru izmantojot, tas saņems oficiālo e-adrešu informācijas sistēmas pārziņa uz oficiālo e-adrešu informācijas sistēmā piedāvātajiem komunikācijas kanāliem nosūtītu informatīva rakstura paziņojumu par elektroniskās saziņas vai elektroniskā dokumenta saņemšanu oficiālās e-adreses kontā. Ja ir aktivizēts minētais pakalpojums, oficiālo e-adrešu informācijas sistēmas pārzinis pēc sūtījuma saņemšanas oficiālās e-adreses kontā nekavējoties nosūta attiecīgu paziņojumu uz oficiālās e-adreses konta lietotāja norādīto komunikācijas kanālu. Attiecīgi privātpersona savā oficiālo e-adrešu informācijas sistēmā var aktivizēt pakalpojumu, kura ietvaros privātpersona uz tās izvēlēto komunikācijas kanālu var saņemt paziņojumu par sūtījuma saņemšanu oficiālās e-adreses kontā. Viens no piedāvātajiem komunikācijas kanāliem ir privātpersonas norādīta elektroniskā pasta adrese.

Publiskajā telpā ir pieejama informācija, ka Valsts digitālās attīstības aģentūra (VDAA) kā oficiālo e-adrešu informācijas sistēmas pārzinis ir deaktivizējis paziņojuma par saņemto sūtījumu oficiālās e-adreses kontā nosūtīšanu uz norādīto elektronisko pasta adresi tiem lietotājiem, kuri nebija verificējuši savu elektronisko pasta adresi. Ņemot vērā minēto un apstākli, ka arī UR saziņā ar juridiskajām personām izmanto oficiālo e-adresi, secināms, ka atsevišķas juridiskās personas nav saņēmušas paziņojumu uz savu elektroniskā pasta adresi par UR nosūtīto brīdinājumu vai lēmumu uz juridiskās personas oficiālās e-adreses kontu.

Šādos apstākļos privātpersonai, iespējams, netika nodrošināta iespēja savlaicīgi uzzināt par UR brīdinājumu vai lēmumu, kas tika nosūtīts uz tās oficiālās e-adreses kontu un tas varētu tikt uzskatīts par objektīvu apstākli, kas neatkarīgi no adresāta gribas ir ietekmējis UR nosūtītā brīdinājuma vai lēmuma paziņošanas prezumpciju.

Ņemot vērā minēto UR norāda, ka gadījumā, ja ir nokavēts UR uz oficiālās e-adreses kontu nosūtītā lēmuma apstrīdēšanas termiņš, vai arī kapitālsabiedrība ir jau izslēgta no komercreģistra, aicinām privātpersonu vērsties ar iesniegumu pie UR galvenā valsts notāra un lūgt procesuālā termiņa atjaunošanu vai lēmuma par kapitālsabiedrības izslēgšanu no komercreģistra atcelšanu. Katrs gadījums tiks vērtēts individuāli, bet galvenokārt tiks vērtēti sekojoši apstākļi:

  • UR lēmumu ir nosūtījis uz juridiskās personas oficiālās e-adreses kontu un tas nosūtīts laika posmā no 2024.gada 29.aprīļa līdz 2024.gada 11.decembrim (atbilstoši VDAA sniegtajai informācijai minētajā laika posmā paziņojumi tika sūtīti tikai uz verificētajām elektroniskajām pasta adresēm);
  • juridiskā persona savā oficiālās e-adreses kontā bija aktivizējusi paziņojuma par saņemto sūtījumu nosūtīšanu uz norādīto elektronisko pasta adresi;
  • VDAA bija deaktivizējusi paziņojuma nosūtīšanu uz attiecīgo elektronisko pasta adresi;
  • privātpersona savā oficiālās e-adreses kontā nav apskatījusi UR nosūtīto sūtījumu.

UR vērš uzmanību, ka paziņojumu nesaņemšana par UR sūtīto brīdinājumu vai lēmumu saņemšanu oficiālās e-adreses kontā pati par sevi neietekmē UR nosūtītā brīdinājuma vai lēmuma tiesiskumu.