Liela daļa ierobežojumu ir atcelta un ikdiena arvien vairāk atgriežas ierastajā dzīves ritmā. Mazināti pulcēšanās un pārvietošanās ierobežojumi iedzīvotājiem, kā arī darbības ierobežojumi uzņēmējiem. Ekonomikas ministrija, noslēdzot drošai tirdzniecībai un iepirkšanās procesam veltīto kampaņu “Drošs paliek drošs”, izsaka pateicību ikvienam, kas padarīja iepirkšanās procesu drošu.

Cilvēki karstajā laikā aizvien vairāk steidz izbaudīt Latvijas dabu un ūdeņu veldzi, mazāk uzkavējoties pilsētās, tomēr mēs visi joprojām nedrīkstam aizmirst par piesardzību. Covid-19 inficēšanās rādītāji krītas, taču pakalpojumu sniedzējiem jāturpina strikti ievērot spēkā esošās drošības prasības, lai maksimāli pasargātu gan savus darbiniekus, gan klientus.

Jau gandrīz pusotra gada garumā tirgotāji īstenojuši dažādus pasākumus, lai ierobežotu Covid-19 izplatību tirdzniecības vietās. Vairāki pasākumi, piemēram, iepirkumu grozu dezinfekcija vai regulāra ventilēšanas sistēmu darbības pārraudzība, ir kļuvuši jau par ieradumu, kas liek apsvērt arī šo noteikumu ievērošanu turpmāk, pēc pandēmijas beigām.

Ekonomikas ministrija sadarbībā ar pētījumu centru SKDS veikusi otro pētījumu “Drošs paliek drošs” kampaņas ietvaros, kas atklājis, ka sabiedrība aizvien vairāk pievērš uzmanību drošības pasākumu ievērošanai tirdzniecības vietās, kā nozīmīgākās norādot sejas aizsargmasku lietošanu un telpu regulāru un pareizu vēdināšanu.

Aptaujātie tika aicināti izvēlēties, kuri no drošas tirdzniecības pamatprincipiem viņiem šķiet svarīgāki, lai klātienes iepirkšanās būtu droša. Aptaujas dati rāda, ka 77% aptaujāto uzskata, ka ir svarīgi nēsāt maskas, savukārt telpu ventilēšanas un vēdināšanas būtisko nozīmi atzīmēja 76% aptaujāto. Savukārt citu drošības prasību ievērošanu cilvēki uzskata par mazāk svarīgām – divu metru distances ievērošanu kā svarīgu  atzīmēja 58%, savukārt cilvēku skaita ierobežošanai  piekrīt 49%. Vienlaikus jānorāda, ka 64% Latvijas iedzīvotāju izprot situācijas nopietnību un pieļauj, ka inficēties ar Covid-19 vīrusu var jebkur, tostarp, tirdzniecības vietās.

Aptaujas dati rāda, ka joprojām cilvēki izvēlas preces un produktus vairāk iegādāties klātienē, nevis izmantot iespēju iepirkties tiešsaistē – 64% respondentu ir norādījuši, ka necenšas pēc iespējas vairāk preču iegādāties attālināti. Būtiski papildināt, ka vienlaicīgi šī ir sabiedrības grupa, kas aptaujā ir norādījusi, ka ievēro visas epidemioloģiskās prasības tirdzniecības vietās.

Pētījuma ietvaros tika aptaujāti 1005 aktīvie interneta lietotāji jeb respondenti visā Latvijā vecuma grupā no 18 līdz 75 gadiem.

Kampaņas “Drošs paliek drošs” laikā sabiedrības informēšanā iesaistījušies un pieredzes stāstos dalījušies vairāki desmiti tirgotāji. Liela daļa no tiem iesaistījusies, arī izvietojot drošas tirdzniecības koncepta informatīvos materiālus, lai konstanti pircējiem atgādinātu par būtiskākajiem ierobežojumiem.