2023.gadā Latvijā internetu lieto praktiski visos uzņēmumos (100%), liecina Centrālās statistikas pārvaldes ikgadējā aptauja par informācijas un komunikāciju tehnoloģiju (IKT) lietošanu un e-komerciju uzņēmumos. Salīdzinoši pirms 10 gadiem internetu lietoja 94,2% uzņēmumu.

Fiksēto internetu lieto 77,5% uzņēmumu, no tiem – 99,5% lielo, 87,2% – vidējo un 75,3% – mazo uzņēmumu.

Darba vajadzībām internetu lieto 61,1% no visiem uzņēmumu darbiniekiem, un tas ir par 5,7 procentpunktiem vairāk nekā pirms gada.

Savukārt sava tīmekļa vietne ir 67,3% uzņēmumu, un 10 gadu laikā tas ir pieaugums par 11,6 procentpunktiem. Lielo uzņēmumu grupā šis rādītājs ir 98,1%, vidējo – 86,0%, bet mazo – 63,4%.

Sociālo mediju lietošana un reklāma internetā

Sociālos medijus 2023.gadā lieto 55,3% uzņēmumu. Visvairāk sociālo mediju sniegtās iespējas izmanto lielie uzņēmumi – 94,2%, vidējo uzņēmumu grupā to dara 70,0%, bet mazo uzņēmumu grupā – 51,8%.

Vairāk nekā pusei no visiem uzņēmumiem (54,1%) ir profils kādā no sociālajiem tīkliem (“Facebook”, “Linkedln” un citos), bet multimediju satura koplietošanas vietnes (“Instagram”, “YouTube”, “Flickr” un citas) izmanto 24,6%. Blogus vai mikroblogošanas vietnes (“X”, “WordPress” un citas) lieto 13,8% uzņēmumu.