Gada noslēdzošajā mēnesī lielākā daļa topa vietņu uzrādījušas auditorijas kritumus, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma "Gemius" publicētais Latvijas interneta lietotāju apmeklētāko vietņu TOP 20. Neskatoties uz to, gan kopējās statistikas topā, gan apmeklējumā no mobilajām ierīcēm par vienu pozīciju pirmajā pieciniekā pakāpies portāls "jauns.lv", bet skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu pagājušajā mēnesī uzrādījis portāls "santa.lv".
Kopējā statistika visās platformās
Svētku mēnesī apmeklējumā no visām ierīcēm kopā lielākā daļa topa vietņu uzrādījušas apmeklējuma kritumus, to skaitā topa līderi. Kā ierasts, topu atklāj portāls "delfi.lv" ar 829 000 real users no visām ierīcēm kopā, kas ir par 12 000 lietotājiem mazāk nekā novembrī. Tam seko "inbox.lv" ar 743 000 lietotājiem un apmeklējuma kritumu par 8 000 real users, bet Top 3, tāpat kā novembrī, noslēdz ziņu portāls "tvnet.lv" ar 692 000 lasītājiem no visām ierīcēm kopā, sasniedzot par 9 000 lietotājiem mazāk nekā iepriekšējā mēnesī. Uzrādot vismazāko apmeklējuma kritumu starp topa pirmajām piecām vietnēm – par 2 000 real users –, portāls "jauns.lv" pakāpies par vienu pozīciju un ar 654 000 real users ierindojas ceturtajā pozīcijā, attiecīgi sabiedrisko mediju ziņu portāls "lsm.lv" noslēdz Top 5 ar 649 000 lasītājiem, kas ir par 50 000 lietotājiem mazāk nekā novembrī.
Skaitliski lielāko auditorijas kritumu decembrī uzrādījusi vietne "apollo.lv", kuras auditorija samazinājusies par 56 000 lietotājiem, decembrī sasniedzot 513 000 real users. Savstarpēji skaitliski līdzīgus kritumus uzrādījuši tiesību aktu portāls "likumi.lv" un to skaidrojumu vietne "lvportals.lv", kurus svētku mēnesī apmeklējuši attiecīgi par 43 000 un 38 000 mazāk lietotāju no visām ierīcēm kopā, bet par 38 000 lietotājiem gada pēdējā mēnesī sarukusi arī portāla "la.lv" auditorija.
Tikmēr jāatzīmē, ka decembrī par 66 000 real users pieaugusi vietnes "santa.lv" auditorija (399 000 lietotāju), par 31 000 apmeklētāju pieaudzis laika ziņu portāla "gismeteo.lv" apmeklējums (248 000 lietotāju), bet par 26 000 lietotājiem vairāk sasniedzis portāls "1188.lv" (401 000 real users), savukārt ziņu vietne "nra.lv" ar 511 000 lasītājiem saglabājusi savu auditoriju novembra līmenī. Decembrī starp topa vietnēm ar 201 000 real users atgriezies vecāku portāls "mammamuntetiem.lv", topu pametot vietnei "diena.lv".
Apmeklējumi no datoriem
Pagājušajā mēnesī, kā ierasts, statistikā par apmeklējumu no datoriem ar līdera pozīcijas saglabā "Google" ar 1 049 000 lietotājiem, kam seko "youtube.com", ko apmeklējuši 795 000 real users, bet pirmo trijnieku noslēdz sociālā platforma "Facebook" ar 659 000 apmeklētājiem. Auditoriju saglabājot novembra līmenī, ceturtajā pozīcijā ierindojas pašmāju "inbox.lv" ar 567 000 lietotājiem, bet piekto vietu topā, tāpat kā novembrī, ieņem "swedbank.lv" ar 526 000 real users.
Gada pēdējā mēnesī datoru topā atgriezusies iepirkšanās vietne "220.lv" ar 280 000 lietotājiem no datoriem, kā arī SEB bankas vietne "seb.lv" ar 245 000 apmeklētājiem un "tet.lv", kuru decembrī apmeklējuši 240 000 Real Users. Tikmēr topu pametušas vietnes "microsoft.com", "zoom.us" un valsts pārvaldes pakalpojumu portāls "latvija.lv".
Apmeklējumi no mobilajām ierīcēm
Tāpat kā kopējās statistikas topā, arī apmeklējumā no mobilajām ierīcēm Top 5 vietņu apmeklējums uzrāda līdzīgas tendences – auditorijai pieaugot par 10 000 real users, portāls "jauns.lv" topā pakāpies par vienu pozīciju un ar 620 000 lietotājiem no mobilajām ierīcēm ieņem trešo pozīciju. Tikmēr ar ievērojamu auditorijas kritumu – par 38 000 lietotājiem – topa ceturtajā pozīcijā attiecīgi ierindojas sabiedrisko mediju ziņu portāls "lsm.lv" ar 586 000 lasītājiem no mobilajām ierīcēm. Tāpat kā iepriekš topu atklāj "delfi.lv" ar 805 000 lasītājiem, kas ir par 11 000 mazāk nekā novembrī. Par 6 000 lietotājiem pieaugusi ziņu portāla "tvnet.lv" auditorija, sasniedzot 672 000 lietotājus un tāpat kā novembrī ieņemot otro pozīciju, bet Top 5 decembrī noslēdz vietne "la.lv" ar 551 000 real users, kas ir par 22 000 lietotājiem mazāk nekā iepriekšējā mēnesī.
Bez jau minētajām vēl tikai dažas vietnes decembrī uzrādījušas auditorijas pieaugumus. Tāpat kā kopējās statistikas topā, decembrī visievērojamāk – par 75 000 lasītājiem – pieaugusi portāla "santa.lv" auditorija, sasniedzot 350 000 real users. Par 23 000 apmeklētājiem no mobilajām ierīcēm pieaugusi laika ziņu vietnes "gismeteo.lv" auditorija (181 000 lietotāju), bet par 20 000 lietotājiem vairāk decembrī apmeklējuši portālu 1188.lv (340 000 Real Users). Par 5 000 lietotājiem pieaudzis ziņu portāla "nra.lv" apmeklējums decembrī (468 000 real users no mobilajām ierīcēm).
Tikmēr skaitliski lielāko auditorijas kritumu uzrādījis ziņu portāls "apollo.lv", kuru apmeklējuši par 52 000 lietotājiem mazāk nekā novembrī, t.sk. lietotāji, kuri portālu lasa mobilajā aplikācijā. Par 27 000 real users decembrī samazinājusies vietnes "bb.lv" auditorija, sasniedzot 221 000 lasītāju, bet par 26 000 – reģionālā portāla "liepajniekiem.lv" lasītāju loks (129 000 real users decembrī). Tāpat kā kopējā apmeklējumā, topā atgriezies vecāku portāls "mammamuntetiem.lv", ko apmeklējuši 162 000 lasītāju, bet topu pametis portāls "diena.lv".
Dati par mediju grupām
Saskaņā ar "gemiusAudience" datiem par pētījumā iekļautajām mediju grupām, decembrī 852 000 jeb 57% interneta lietotāju no visām ierīcēm kopā sasniegusi 'DELFI grupa" – dati par "delfi.lv", t.sk., "calis.lv", "atverskapi.lv", 'mansdraugs.lv", 'tavsdarzs.lv", vietni "bilesuparadize.lv", "Delfi TV", kā arī mobilo aplikāciju, kas ir par 3 000 lietotājiem vairāk nekā novembrī. Tikmēr "TVNET grupas" vietnes jeb dati par portāliem "tvnet.lv" (t.sk., 'receptes.lv'), "spoki.lv" un "apollo.lv", kā arī statistika par "tvnet.lv", "apollo.lv' un "rus.tvnet.lv" aplikācijām – sasniegušas 822 000 real users (par 40 000 lietotājiem mazāk nekā novembrī) un 55% Latvijas interneta lietotāju.
"Rīgas Viļņi mediju grupas" vietnes "jauns.lv', t.sk., "otkrito.lv" jeb 'rus.jauns.lv", "rigasvilni.lv", "zurnali.lv" apmeklējuši un "jauns.lv" straumēšanu decembrī lietojuši 657 000 real users un 44% interneta lietotāju, saglabājot apmeklējumu novembra līmenī. Tikmēr auditorijai no visām ierīcēm kopā pieaugot par 36 000 Real Users, "TV3 mediju grupa", kas aptver datus par "tv3play.skaties.lv", 'skaties.lv" video un "starfm.lv" straumēšanu, kā arī "tv3play.lv" aplikāciju, pagājušajā mēnesī sasniegusi 41% jeb 612 000 Latvijas interneta lietotāju, bet "Mail.ru" grupas vietņu "mail.ru", "ok.ru" un "vk.com" apmeklējums pagājušajā mēnesī sarucis par 33 000 real users, sasniedzot 278 000 un 19% interneta lietotāju.
Saskaņā ar "gemiusAudience" datiem, "adQuota" tīklā iekļautās interneta lapas pagājušajā mēnesī sasniegušas 1 084 000 un 73% interneta lietotāju. Mobile platformā "adQuota" tīkla vietnes decembrī sasniegušas 978 000 real users, bet PC platformā – 514 000 Latvijas interneta lietotāju.