2024.gada aprīlī, salīdzinot ar 2023.gada aprīli, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 0,2%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 2,3%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 0,3%, autodegvielas – palielinājās par 2,4%.

Salīdzinot ar 2023.gada aprīli, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 25,1%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu (par 16,6%) un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 10,7%). Apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 13,9%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 12,4%) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 10,8%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 1,5%.

29_05_13.png

2024.gada aprīlī, salīdzinot ar martu, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 3,3%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 1,2%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 2,5%, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 8,9%.

Vislielākais apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 16,1%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 7,1%) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 4,4%).

2024.gada aprīlī, salīdzinot ar martu, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 2,4%.