2024.gada maijā, salīdzinot ar 2023.gada maiju, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,0%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,5%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 0,8%, autodegvielas – palielinājās par 4,5%.

Salīdzinot ar 2023.gada maiju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 26,0%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 12,3%) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 8,0%). Apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 25,1%) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 11,2%).

01_07_5.png

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 4,7%.

2024.gada maijā, salīdzinot ar aprīli, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,3%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 0,2%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 0,3%, autodegvielas mazumtirdzniecība pieauga par 0,2%.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču (par 12,9%) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 4,6%). Vislielākais apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 4,8%) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 3,2%).

2024.gada maijā, salīdzinot ar aprīli, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 7,1%.