2023.gada novembrī, salīdzinot ar 2022.gada novembri, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 2,4%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 1,6%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 2,8%, autodegvielas mazumtirdzniecības apjoms samazinājās par 2,4%.

Apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 27,9%), un to ietekmēja atsevišķu uzņēmumu saimnieciskās pamatdarbības veida maiņa. Apgrozījums samazinājās arī mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 5,3%) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 5,1%).

Salīdzinot ar 2022.gada novembri, lielākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 7,8%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 7,3%) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 6,3%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 2,2%.