Uzņēmēju noskaņojums 2024.gada martā, salīdzinot ar februāri, uzlabojās apstrādes rūpniecībā, būvniecībā un pakalpojumu sektorā, bet pasliktinājās mazumtirdzniecībā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes veikto konjunktūras apsekojumu dati.

Mazumtirdzniecībā uzņēmēju noskaņojums pasliktinās

Martā konfidences rādītājs mazumtirdzniecībā pēc sezonāli koriģētiem datiem bija 1,8, un, salīdzinot ar februāri, tas ir samazinājies par 1,3 procentpunktiem. Gan pārtikas, gan nepārtikas preču mazumtirdzniecībā pēc sezonāli nekoriģētiem datiem uzņēmēju noskaņojums martā, salīdzinot ar februāri, pasliktinājās attiecīgi par 1,6  un 0,2 procentpunktiem, tomēr bija pozitīvs (1,4 un 1,7). Raksturīgi sezonai strauji palielinājies konfidences rādītājs degvielas mazumtirdzniecībā, no -11,7 februārī pieaugot līdz 5,7 martā.

Automobiļu tirdzniecībā uzņēmēju noskaņojums kopš 2023.gada septembra ir bijis negatīvs, zemāko punktu sasniedzot šī gada janvārī (-20,3). Martā konfidences rādītājs, salīdzinot ar februāri, samazinājies par 0,9 procentpunktiem un joprojām ir ļoti zems (-17,1). Savukārt automobiļu detaļu un piederumu tirdzniecībā, kā arī to remontā uzņēmēju noskaņojums martā salīdzinājumā ar iepriekšējo mēnesi uzlabojās par 12,8 procentpunktiem, sasniedzot pozitīvu vērtību 12,2.