Covid-19 pandēmija turpina ietekmēt mazumtirdzniecības nozari, mainījušies arī iedzīvotāju patēriņa paradumi. Maijā mazumtirdzniecības apgrozījuma tempi bija par 1,8% mazāki nekā 2019. gada maijā (neizlīdzināti dati salīdzināmajās cenās), taču kritums ir krietni mazāks nekā aprīlī.

Janvārī - maijā mazumtirdzniecības apgrozījums nedaudz saruka un bija par 0,7% zemāks nekā 2019. gada attiecīgajā periodā.

Līdzīgi kā iepriekšējos mēnešos, iedzīvotāji mazāk tērēja ilgtermiņa preču iegādei. 2020. gada maijā nepārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums saruka par 6,2%, salīdzinot ar pagājušā gada maiju. Par ¼ saruka apģērbu un apavu mazumtirdzniecība. Tāpat straujš sarukums bija arī grāmatu, avīžu, kancelejas piederumu, audio un video ierakstu mazumtirdzniecībā, kā arī  pulksteņu, juvelierizstrādājumu un citur neklasifcētu jaunu preču mazumtirdzniecībā. Tas joprojām norāda uz iedzīvotāju izvēli savus līdzekļus novirzīt pirmās nepieciešamības preču iegādei, nevis tērēt ilgtermiņa preču iegādei. Lai gan mazumtirdzniecības apgrozījuma sarukums bija vērojams gandrīz visās preču kategorijās, maijā pieauga mājsaimniecības elektropreču mazumtirdzniecība un sporta preču un spēļu mazumtirdzniecība.

Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums maijā bija par 1,7% lielāks nekā iepriekšējā gada maijā. Līdz ar ārkārtējās situācijas izsludināšanu iedzīvotāji centās vairāk pirkt pārtikas preces un veidot pārtikas uzkrājumus, tomēr, ierobežojumiem mazinoties, cilvēki biežāk dodas iepirkties un mazāk veido pārtikas krājumus. Paredzams, ka arī turpmākajos mēnešos pārtikas mazumtirdzniecības apgrozījums pieaugs, tomēr domājams, ka ne tik straujos tempos kā iepriekšējos mēnešos.

Degvielas mazumtirdzniecības apgrozījums joprojām raksturojams kā svārstīgs. Maijā tas bija par 2,4% augstāks nekā iepriekšējā gada maijā.

Kopumā sadalījumā pa tirdzniecības vietām bija vērojams tirdzniecības sarukums. Visstraujāk mazumtirdzniecības apgrozījums saruka lietoto preču mazumtirdzniecības veikalos un stendos un tirgos, savukārt pieaugums bija vērojams tirdzniecībā pa pastu vai Interneta veikalos. Pieauga arī mazumtirdzniecība ārpus veikaliem, stendiem un tirgiem.

Turpmākā mazumtirdzniecības attīstība būs lielā mērā atkarīga no tā, cik veiksmīgi izdosies ierobežot Covid-19 izplatību. Prognozējams, ka arī turpmāk iedzīvotāji būs daudz piesardzīgāki savos tēriņos un daudzi atliks lielāku pirkumu veikšanu uz vēlāku laiku.