Lēnā ekonomiskā izaugsme, patērētāju piesardzība pēc pamatīgās inflācijas un sarežģītā ģeopolitiskā situācija krietni atvēsinājusi mārketinga un komunikācijas profesionāļu optimismu par nākotni, liecina ikgadējais reklāmas aģentūras “WKND”, stratēģiskās komunikācijas aģentūras “Deep White”, Latvijas vadošā ziņu medija “Delfi” un tirgus izpētes uzņēmuma “Norstat” veidotais Latvijas Mārketinga un komunikācijas vides apskats.
Pētījumi
15:21, 2. Dec. 2024
Sekojot līdzi Latvijas strādājošo apmierinātības un noskaņojuma tendencēm, pētījumu kompānija “Kantar” veica pētījumu, kurā noskaidroja darbinieku kopējo apmierinātību gan ar dzīvi, gan ar darbu, kā arī identificēja apmierinātības rādītāju izmaiņas dinamikā.
Pētījumi
10:51, 5. Nov. 2024
2024.gadā Latvijā internetu lieto praktiski visos uzņēmumos (100%), un šis rādītājs ir nemainīgs jau 5.gadu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes ikgadējā aptauja par informācijas un komunikāciju tehnoloģiju lietošanu un e-komerciju uzņēmumos.
Pētījumi
14:55, 1. Nov. 2024
2024.gads Baltijas valstu uzņēmumiem ir bijis kopumā labvēlīgāks, nekā iepriekšējais gads, bet attiecībā uz 2025.gadu ir virkne faktoru, kas ļauj saglabāt piesardzīgu optimismu, liecina akciju sabiedrības (AS) “SEB banka” veiktā Baltijas lielo uzņēmumu finanšu direktoru aptauja. Par pētījuma rezultātiem informē AS “SEB banka” valdes loceklis Ints Krasts.
Pētījumi
14:52, 11. Okt. 2024
Negatīvie ārējie apstākļi un ekonomikas izaugsmes sabremzēšanās galvenajās eksporta valstīs, kā arī straujais izmaksu pieaugums, kas skāris ražotājus Latvijā, aizvadītajā gadā negatīvi ietekmējis Latvijas kopējos eksporta rādītājus. 2023.gadā Latvijas eksports sasniedzis 26,5 mljrd. eiro, kas ir par 7,1% mazāk nekā 2022.gadā, liecina Latvijas Eksportētāju asociācijas “The Red Jackets” veidotais “Eksporta barometrs”, kas tapis kopā ar Centrālo statistikas pārvaldi un vadošo telekomunikāciju uzņēmumu LMT. Lielāko apgrozījumu eksportā uzrādījušas tādas nozares kā tirdzniecība, rūpniecība, transports un uzglabāšana, informācijas un komunikācijas tehnoloģijas.
Pētījumi
09:43, 11. Okt. 2024
Cilvēkiem ir atšķirīgi viedokļi par to, ko darīt ar saplēstām un salauztām precēm. Vieni uzskata, ka labāk ir iegādāties jaunas, taču citi domā, ka tās vajadzētu remontēt. Patērētāju tiesību aizsardzības centra pasūtījuma pētījumu centra “SKDS” veiktās aptaujas “Latvijas iedzīvotāju attieksme, paradumi un pieredze saistībā ar iegādāto preču remontu” rezultāti norāda, ka 73% iedzīvotāju ir svarīgi, lai salauztas un salūzušas mājsaimniecības preces būtu iespējams remontēt.
Pētījumi
11:31, 4. Okt. 2024
Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) ir publicējusi jaunākos LTRK indeksa rezultātus, kas atspoguļo Latvijas uzņēmēju noskaņojumu 2024.gada 2.ceturksnī. Indeksa vērtība ir sasniegusi 48,39 punktus, kas norāda uz mērenu pesimismu uzņēmējdarbības vidē, neskatoties uz 0,7 punktu pieaugumu salīdzinājumā ar iepriekšējo ceturksni.
Pētījumi
16:37, 16. Sep. 2024
Jaunākais "Ernst & Young" Restructuring Pulse pētījums, kas aptaujā banku ekspertus Austrumeiropā, Dienvideiropā un Centrāleiropā, ieskaitot Latviju, par grūtībās nonākušu uzņēmumu restrukturizāciju, atklāj, ka 47% baņķieru sagaida, ka tieši šī gada otrajā pusē gaidāms visvairāk uzņēmumu darbības un to saistību restrukturizācijas gadījumu.
Pētījumi
15:39, 13. Sep. 2024
Lai gan mūsdienās arvien biežāk tiek uzsvērts, cik nozīmīgi ir dažādības, vienlīdzības un iekļaušanas principi, tikai 48% Latvijas organizāciju šos principus integrē savu uzņēmumu stratēģijās. Salīdzinājumā ar kaimiņvalstīm, vienlīdzības un iekļaušanas principus stratēģijās integrē 59% Lietuvas uzņēmumu, bet Igaunijā –72%. Tas noskaidrots "Norstat" veiktajā aptaujā pēc komunikācijas aģentūras "Olsen+Partners" pasūtījuma.
Pētījumi
15:53, 5. Sep. 2024
Vasara – šķietami populārākais laiks atpūtai, taču pēc "NielsenIQ" pētījuma, kas veikts pēc apdrošināšanas sabiedrības "Gjensidige" pasūtījuma, atklājas, ka katrs septītais Latvijas un Lietuvas iedzīvotājs šovasar strādā bez atvaļinājuma. Tā rīkoties plānoja arī desmitā daļa igauņu. Eksperti uzsver, ka darbs bez atpūtas ir tiešs ceļš uz emocionāliem un fiziskiem veselības traucējumiem un strādājošam cilvēkam pienācīgai atpūtai būtu nepieciešamas 2–3 nedēļas gadā.
Pētījumi
10:40, 5. Sep. 2024
Multipakalpojumu uzņēmuma sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Tele2” veiktās mazo un vidējo uzņēmumu aptaujas dati rāda, ka lielākā daļa aptaujāto uzņēmumu nav domājuši par mākslīgā intelekta (MI) risinājumu ieviešanu savā ikdienā un tuvākajā laikā arī neplāno to darīt. Vienlaikus 10% uzņēmumu ir ieviesuši un vēl 18% strādā pie MI risinājumu ieviešanas savā ikdienā.
Pētījumi
16:13, 8. Aug. 2024
Informācijas tehnoloģiju grupas “Tietoevry” īstenotajā sabiedriskās domas aptaujā, kas veikta sadarbībā ar pētījumu aģentūru “Norstat”, noskaidrots, ka 16% no Latvijā strādājošajiem attālināta darba iespēju uzskata par ļoti būtisku un neapsvērtu jaunu darba piedāvājumu, ja tajā šādas iespējas nebūtu. Vēl 28% no aptaujātajiem iedzīvotājiem atzīst, ka, ja darbs tādu iespēju piedāvā, varbūt to izmantotu.
Pētījumi
10:17, 5. Aug. 2024
Domājot par šī gada aktuālajiem uzņēmējdarbības izaicinājumiem, uzņēmēji visbiežāk jeb 40% gadījumu norāda, ka nāksies pielāgoties inflācijai un paaugstinātām izmaksām, – tā noskaidrots akciju sabiedrības “Luminor Bank” Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu aptaujā. Tāpat nozīmīgāko jautājumu augšgalā aizvien saglabājas nodarbinātības jautājumi – darbavietu saglabāšana un jaunu darbinieku meklējumi, kā arī pakalpojumu kvalitāte un produktu klāsts.
Pētījumi
11:19, 31. Jūl. 2024
Darbinieki ilgtermiņā fokusējas uz profesionālo prasmju pilnveidi, lai veicinātu savu personīgo izaugsmi un spētu pielāgoties mūsdienu straujajam tempam un pārmaiņām darba tirgū, liecina SIA “PricewaterhouseCoopers” aptaujas "Global Workforce Hopes and Fears 2024" rezultāti.
Pētījumi
09:01, 25. Jūl. 2024