Kāds tad darbinieku skatījumā ir ideāla personāla vadītāja īpašību un prasmju “komplekts”? Raksturojot ideālo personāla vadītāju, darbinieki spontāni biežāk sauc dažādas rakstura īpašības (52%), kam seko profesionālās īpašības (45%) un ar izskatu saistīti parametri (9%), liecina pētījumu kompānijas “Kantar” 2024.gada aprīlī veiktais pētījums.

Pētījums atklāj, ka darbinieki personāla vadītāju personības iezīmes, sociālās prasmes un iemaņas (soft skills) kopumā vērtē salīdzinoši augstāk nekā profesionālās prasmes un kompetences (hard skills).

Vienlaikus jāuzsver, ka gan dažādas rakstura, gan arī profesionālās īpašības darbinieki šogad ir saukuši būtiski biežāk nekā pirms 3 gadiem veiktajā pētījumā.

Darba ņēmēju skatījumā “mūsdienu” ideālajam personāla vadītājam personības iezīmju ziņā galvenokārt ir jābūt saprotošam, cilvēcīgam, pretimnākošam, tolerantam (17%).

Katra desmitā darbinieka redzējumā personāla vadītājam svarīgi būt komunikablam, sabiedriskam, atvērtam (10%), kā arī godīgam, uzticamam, lojālam (8%), atsaucīgam, izpalīdzīgam (7%), iejūtīgam, līdzjūtīgam, empātiskam (7%).

Profesionālajā jomā ir jāprot uzklausīt, cienīt, rūpēties par darbiniekiem (20%), jābūt zinošam, kompetentam, erudītam (13%) un jāprot motivēt, pārliecināt (6%).

Vērtējot ārējo izskatu, ideālam personāla vadītājam būtu ieteicams nēsāt lietišķu apģērbu (uzvalks, kostīms) (4%) un ir jābūt sakoptam, solīdam (3%).

Līdzīgi kā iepriekš veiktajā pētījumā, raksturīgi, ka gados jaunāki nodarbinātie (18-24 gadus veci) kopumā ir ar salīdzinoši lielākām gaidām. Viņi biežāk sauc dažādas ideālam personāla vadītājam nepieciešamās īpašības un vidēji biežāk arī norāda, ka ideālam personāla vadītājam ir jābūt saprotošam, cilvēcīgam, atsaucīgam, izpalīdzīgam, draudzīgam, aktīvam, enerģiskam, ar prasmi uzklausīt, rūpēties, cienīt, bet arī vadīt.

Kopumā, lai gan profesionālās prasmes ir svarīgas, sociālās prasmes personāla vadītājam un jebkuram vadītājam kopumā nereti ir svarīgākas, lai veiksmīgi darbotos un sasniegtu rezultātus darba vietā.