Iepriekšējā rakstā tika analizēta situācija ar dzīvokļiem, kuriem pārdevējs piešķīris garantiju, kas gan bieži vien ir bez reāla apdrošināšanas seguma, līdz ar to strīdu gadījumā sarežģīti realizēt garantijas pieteikumu līdz sekmīgam risinājumam, t. i., izpildītai garantijai no pārdevēja puses.

Līdzautore: Mg. ekon. Zanda Apīne

Apskatīsim situāciju: pieņemsim, ka vēlaties iegādāties dzīvokli ēkā, kas uzcelta, piemēram, beidzamajos divdesmit gados, taču iegādes brīdī divu gadu garantija vairs nav pieejama, – tātad mazlietotu īpašumu. Kā šādā gadījumā pārliecināties, ka iegādātais dzīvoklis jums nesagādās problēmas? Kā tikt skaidrībā, kādā tehniskā stāvoklī tas atrodas? Kā tiek pārvaldīta māja? Kāda ir pārvaldnieka reputācija?

Domājams, līdzšinējā praksē atbilde uz jebkuru šo jautājumu aprobežojas ar vienu vārdu  – normāli. Taču šo vārdu mēs katrs varam tulkot pēc savas vērtību skalas.