Uzņēmēja publiskais tēls nereti ir viņa panākumu atslēga – cilvēki vēlas iegādāties preces vai pakalpojumus no aroda meistariem, ar kuriem ir patīkami komunicēt. Reizēm reputācija iet pa priekšu cilvēkam. Kā panākt, lai publiskais tēls sniedz pozitīvu ietekmi uzņēmumam?

Vēl pirms publiskā tēla veidošanas jaunajam uzņēmējam ir svarīgi saprast, kas ir viņa produkta vai pakalpojuma unikālā pievienotā vērtība, kas to atšķir no konkurentiem, kāda veida ieguvumus uzņēmums sniedz klientiem vai kādas problēmas palīdz atrisināt. Kad tas ir definēts, publisko tēlu izdosies veidot daudz organiskāk.

Stratēģiska sava publiskā tēla izveide ir viens no veidiem, kā veicināt atpazīstamību un piesaistīt potenciālos klientus. Tēls būtībā ir veids, kā ātri un vienkārši nodot galveno ziņu par to, kādas vērtības uzņēmējs pārstāv, kāda ir produktu vai pakalpojumu kvalitāte. Publiskajā tēlā nemanāmi jāieliek viss tas, ko organizācija vēlas, lai klients par to uzzinātu.

Kas atvieglo publiskā tēla veidošanu?

Mūsdienās, kad tirgus jau ir piesātināts ar produktiem un pakalpojumiem, stāsti par to, cik produkts ir labs, kādas funkcijas, vai kāds dizains tam ir, vairs tik efektīvi nestrādā – vairāk uzrunā ieguvumi, kādus klients saņem, lietojot konkrēto produktu. Piemēram, esmu pamanījusi uzņēmumu, kas tirgo zīda spilvendrānas un uzsver to, cik veselīgi būs mati, guļot uz šī spilvena, un cik labi tie izskatīsies, pamostoties no rīta. Uzņēmums min ieguvumus gulētājiem, bet par pašu spilvendrānu stāsta maz, tāpēc šāda prece piesaistījusi manu uzmanību daudz vairāk nekā parasta gultasveļas reklāma. Otra lieta, par ko padomāt,– kādā produktu vai pakalpojumu klasē uzņēmums atrodas. Ja produkts pieder augstākajai klasei, tātad ir diezgan dārgs, jāsaprot, ka komunikācijai ar klientu jābūt kvalitatīvai – ar ātrām atbildēm uz jautājumiem, patīkamai un atsaucīgai, jāsniedz individuāla pieeja katras problēmas risināšanā. Turpretī, ja uzņēmējs darbojas zemo cenu segmentā, svarīgi, ka ir efektīvi, sakārtoti procesi, standartizēti risinājumi, lai klienti saņemtu maksimāli labāko vērtību par zemāko cenu.