Jau divus gadus dzīvojam pandēmijas zīmē. Tehnoloģiju pieejamība un laiks ir ļāvuši ar to itin labi aprast, taču ir arī daudz kas jāapgūst, piemēram, iekšējās komunikācijas transformācija, kā veidot attālinātas attiecības ar darbiniekiem u. tml. Kādi principi šobrīd jāņem vērā, lai noturētu komandas garu un kopā attīstītu uzņēmumu?  

Nevar nepamanīt, ka ikviens darbinieks beidzamajos gados lielākā vai mazākā mērā saskaras ar stresu, vispārējo depresiju, motivācijas zudumu, neapmierinātību, nefspēju koncentrēties un kvalitatīvi veikt savu darbu. Tam ir vairāki cēloņi, bet galvenais – masu mediju kanālu pārpilnība ar negatīvām, maldinošām vai trauksmi izraisošām ziņām, tādējādi cilvēkos radot bailes par nākotnes nenoteiktību: kas notiks ar manu darbu, veselību un labklājību? No vienas puses, karantīna un “lokdauns” ir domāti, lai saglabātu cilvēku veselību, no otras – daudziem tas var radīt psiholoģisko diskomfortu un nemieru.

Taču labā ziņa – darba dēvējam ir pieejami vairāki noderīgi instrumenti, ar kuriem var palīdzēt darbiniekiem tikt galā ar stresu un padarītu viņus laimīgākus, cik tas ir iespējams mūsdienu realitātes apstākļos. Lai cik tas liktos pašsaprotami, viss sākas ar iekšējo komunikāciju. Jo komunikācijai – informācijai – ir spēks un nozīme.

Trīs iekšējās komunikācijas balsti

Komunikācijai Covid-19 apstākļos ir vismaz trīs balsti.

Pirmkārt, tā ir darbinieku informētība par to, kas un kāpēc notiek uzņēmumā: argumentēti pamatojumi tam, kāpēc tiek pieņemti lēmumi. Šādai komunikācijai ir jābūt efektīvai un caurspīdīgai, lai izvairītos no baumu rašanās. Tai ir jābūt regulārai un jānāk no pirmavota – no kompānijas vadības. Ļoti labs piemērs – kompānijas CEO (direktors, valdes priekšsēdētājs, uzņēmuma izpilddirektors) novada regulāras tiešsaistes tikšanās ar darbiniekiem, dalās ar aktualitātēm un atbild uz darbinieku jautājumiem. Šādus pasākumus ir vērts arī ierakstīt videofaila formātā, lai tie darbinieki, kuri dažādu iemeslu dēļ nevarēja pieslēgties pasākumam, varētu noskatīties to vēlāk. Tādu pasākumu biežums, ilgums, formāts atkarīgs no katras kompānijas iekšējiem procesiem, tās lieluma un plašuma, pārmaiņu dinamiskuma.