Attālinātās prezentācijas: lielas ambīcijas mazā ekrānā
2022-09-19
Olga Kazaka, "A. W. Olsen & Partners", partnere, "Pirmās PR grāmatas" autore, LU docente
Klausies
Lai uzstāšanās būtu sekmīga, ir svarīgi, pirmkārt, apzināties, kādu mērķi runātājs vēlas sasniegt, otrkārt, kādas ir klausītāju gaidas un, treškārt, kā to savienot. Taču, kad uzstāšanās notiek attāli, rodas papildu izaicinājumi. Kādi tie ir, un kā šādus izaicinājumus pārvarēt, lai arī attālinātā runa sasniegtu vēlamo efektu?
Kad masveidā sākām apgūt attālināto komunikāciju, šķita, ka tagad viss būs vienkāršāk – nav jātērē laiks ceļam un ir daudzas citas priekšrocības. Bet ar laiku izrādījās, ka tomēr ir svarīga klātienes saskarsmes ķīmija. Primāri tas saistīts ar faktu, ka mēs nekontrolējam vidi, kādā cilvēki uztver informāciju, ko viņiem sniedzam. Kad ar sarunbiedru sēžam vienā kabinetā, apstākļi rada noteiktu noskaņu. Platformā “Zoom” mēs varam izveidot ideālu ainu pie sevis, bet nevaram mainīt to, ka klausītājs varbūt sēdēs guļamistabā ar skatu uz veļu, kas pēc mazgāšanas karājas uz žāvētāja.
Otra svarīga problēma saistīta ar faktu, ka saskarsmes gaitā cilvēki nemitīgi cenšas atšifrēt sarunbiedra neverbālos signālus. Attālināto prezentāciju laikā runātājam ir minimāls informācijas daudzums, uz ko tas var balstīties, lai rekonstruētu reakciju, jo tā vienkārši nav redzama. Situācija kļūst pavisam sarežģīta, kad sarunbiedri izslēdz kameras. Piemēram, pētījumi liecina: ja cilvēks pie stūres runā pa telefonu, viņa reakcija pasliktinās tā, it kā būtu izdzerti 80 grami stiprā alkohola. Nepārsteidz, ka daudzi pēc neskaitāmās tālsanāksmēs pavadītas dienas sūdzas par spēcīgu nogurumu.
Finansējuma piesaiste kapitāla tirgos kļūst aizvien populārāka. Šogad “Nasdaq Baltics” jau ir notikuši 26 publiskie obligāciju laidieni un divi sākotnējie publiskie piedāvājumi. Katrs emitents var piemeklēt sev atbilstošāku ieguldītāju loku un tirdzniecības vietu. Kas jāzina, piesaistot līdzekļus kapitāla tirgū?
Uzņēmuma vadība
09:00, 18. Dec. 2024
Pieredze liecina, ka pārāk daudzi uzņēmumi vispār neplāno savu biznesu. Īpaši tas ir raksturīgi nelieliem privātiem uzņēmumiem. Tomēr arī lielākiem uzņēmumiem varētu novēlēt labāku plānošanu. Kāpēc tā notiek un vai ir iespējams situāciju uzlabot?
Uzņēmuma vadība
06:00, 16. Dec. 2024
Publiskajā telpā nereti var dzirdēt dažādus apgalvojumus par vēja parku ietekmi uz apkārtējo vidi un cilvēku ikdienu. Kādi ir populārākie mīti un kā ir patiesībā?
Uzņēmuma vadība
06:00, 5. Dec. 2024
Straujajā biznesa vidē, kur visai bieži jāpieņem svarīgi lēmumi, nereti rodas situācijas, kad starp biznesa partneriem, kas kopā ieguldījuši neskaitāmas stundas, lai izveidotu veiksmīgu uzņēmumu, izceļas strīdi par investīciju piesaisti, stratēģijas virzienu vai jauna produkta ieviešanu. Šādās situācijās gaisā virmo spriedze, jo neviens nav gatavs piekāpties. Kā rīkoties, lai strīdu atrisinātu abām pusēm izdevīgi?
Uzņēmuma vadība
06:00, 2. Dec. 2024
Lasītājs jautā: Vai valde var pieprasīt atlīdzību, ja statūtos minēts, ka valde atlīdzību nesaņem?
Uzņēmuma vadība
09:00, 20. Nov. 2024
Digitālajā laikmetā, kad datu pārkāpumi un kiberdraudi kļūst arvien izplatītāki, informācijas apmaiņas nosacījumu iekļaušana klientu līgumos ir ļoti svarīga un bieži pat nepieciešama. Tas palīdz aizsargāt abu pušu intereses un saglabāt informācijas apmaiņas integritāti un drošību. Kādi nosacījumi sniedz drošības nodrošinājumu līgumos?
Uzņēmuma vadība
06:00, 19. Nov. 2024
Katrs cilvēks gan darbā, gan ikdienā izmanto dažādus kontroles mehānismus, taču ne visi to dara apzināti. Kā uzņēmumam pārdomāti un mērķtiecīgi pievērsties kontroles jautājumiem? Kā var palīdzēt COSO modelis?
Uzņēmuma vadība
06:00, 4. Nov. 2024
Atjaunīgā enerģija Latvijā kļūst par aizvien biežāk apspriestu tematu. Attīstītāji un entuziasti uzsver tās nozīmi, tomēr iedzīvotāji un uzņēmēji, kuru tuvumā jau ir uzbūvētas vai tiek plānotas saules vai vēja elektrostacijas, ne vienmēr ir sajūsmā par šo ideju. Kāpēc atjaunīgā enerģija Latvijai ir svarīga?
Uzņēmuma vadība
06:00, 31. Okt. 2024
Mūsdienās biznesa analītika ir būtiska uzņēmējdarbības daļa. Tās galvenais mērķis ir palīdzēt pieņemt uz faktiem balstītus lēmumus, kas attiecīgi ļauj uzlabot uzņēmuma konkurētspēju un ilgtspēju. Kā biznesa analītika var veicināt procesu optimizēšanu, uzlabot klientu apkalpošanu un samazināt izmaksas?
Uzņēmuma vadība
06:00, 21. Okt. 2024
Daudz tiek runāts par līderības nozīmi dažādās dzīves sfērās, tostarp uzņēmējdarbībā. Tomēr šis apzīmējums – “līderis” – bieži tiek apvīts mītiem un nostāstiem par to, kādam būtu jābūt labam līderim. Vai uzņēmuma vadītājam noteikti jābūt līderim? Kā attīstīt sevī līderību un vai to vajag visiem?
Uzņēmuma vadība
06:00, 14. Okt. 2024
Pamatkapitāls ir būtisks sabiedrības ar ierobežotu atbildību finanšu un juridiskās struktūras elements, ko iespējams palielināt. Šī procesa gaitā sabiedrībai ir jāņem vērā vairāki būtiski aspekti, kuru neievērošana var rezultēties tajā, ka pamatkapitālu iecerētajā veidā palielināt neizdosies. Kādas nianses jāņem vērā?
Klausies
Uzņēmuma vadība
06:00, 8. Okt. 2024
Karstums un aukstums darba vidē ir darba vides riska faktori, kam bieži netiek pievērsta pietiekama uzmanība, kaut gan tie ir plaši izplatīti riska faktori daudzās nozarēs, piemēram, būvniecībā, lauksaimniecībā. Kā noteikt darba vides riskus mainīgos klimatiskos apstākļos? Kā darbiniekam garantēt labākus darba apstākļus?
Uzņēmuma vadība
06:00, 1. Okt. 2024
Par dažādības vadību un iekļaujošas vides veidošanu Latvijā aktīvi spriež jau vairāk nekā 10 gadus. Tomēr viedokļi šajos svarīgajos jautājumos joprojām mēdz būt atšķirīgi. Vai dažādība biznesā ir nepieciešamība, pašmērķis vai varbūt iespēja?
Klausies
Uzņēmuma vadība
06:00, 30. Sep. 2024
Lasītājs jautā: Uzņēmuma juridiskā adrese nesakrīt ar saimnieciskās darbības adresi. Saimnieciskās darbības adresē tiek uzglabāti darba galdi un dokumentu skapis, kā arī darba vieta darbiniekiem, ar kuriem ir noslēgts attālinātā darba līgums. Vai uzņēmumam drīkst būt divas adreses: juridiskā un saimnieciskās darbības adrese?
Uzņēmuma vadība
09:00, 18. Sep. 2024
Pavisam nesen Latviju pāršalca vēsts, ka “Adobe” vienpersoniski veicis izmaiņas savos vispārīgajos lietošanas noteikumos, paredzot brīvu pieeju lietotāju radītajam saturam. Tas darīts ar mērķi mācīt mākslīgā intelekta moduļus. Programmatūras pakalpojumu lietotājos tas izraisīja sašutumu – vai tas vispār ir likumīgi?
Uzņēmuma vadība
09:00, 17. Sep. 2024