Dizains ir kļuvis par spēcīgu inovāciju un panākumu virzītājspēku pastāvīgi mainīgajā pakalpojumu vidē. Papildus tradicionālajai produktu vizuālā izskata veidošanas lomai dizainam ir izšķiroša nozīme uzņēmumu pārveidē un to virzībā uz jaunām izmaiņām, inovācijām un sasniegumiem. Cik lielā mērā dizaina briedums ietekmē ieņēmumus, izmaksu ietaupījumus, laiku, kas vajadzīgs, lai jauni produkti nonāktu tirgū, un uzņēmuma novērtējumu?

Dizains ietekmē ieņēmumus

Uzņēmuma “InVision”, kas nodarbojas ar pētījumu un apmācību veidošanu, kā arī nodrošina tiešsaites platformas pakalpojumus dizaineriem, veiktais pētījums, kurā piedalījās 2200 uzņēmumi no 77 valstīm, uzrāda milzīgas atšķirības starp dizaina komandām, kuras apgalvo, ka spēj ietekmēt galvenos uzņēmējdarbības veiksmes rādītājus, un tādām, kuras dažādu iemeslu dēļ to neizdara. Viss atkarīgs no dizaina līmeņa uzņēmumā.

Dizaina ziņā nobriedušos uzņēmumos dizaina komanda 5 reizes biežāk būtiski ietekmē tādus rādītājus kā ieņēmumi, izmaksu ietaupījums un jaunu produktu ieviešanas laiks tirgū – 87% pret 17%. Savukārt uzņēmuma novērtējumu šīs komandas spēj ietekmē pat 26 reizes biežāk – 52% pret tikai 2%.