94% Eiropas e-komercijas interneta vietņu lietotāju uzskata, ka to norēķinu lapas ir neatbilstošas, un tāpēc pircēji atsakās no pirkumiem. Lai uzlabotu iepirkšanās pieredzi, ir jāizmanto pareizie risinājumi, informē "Blue Oceans PR".
Lai gan e-komercija Eiropā piedzīvo uzplaukumu, pircēji saskaras ar problēmām lielākajā daļā populāru e-komercijas vietņu. Pat 94% e-komercijas tīmekļa vietņu Eiropā ir nepilnīgas norēķinu lapas, salīdzinot ar 58% pagājušajā gadā. Tādas problēmas kā ierobežots piedāvāto maksājumu metožu skaits un garie norēķinu procesi liek pircējiem pamest iepirkumu grozus. Lai uzlabotu pārrobežu tiešsaistes iepirkšanās pieredzi, vienai no prioritātēm jābūt piemērotām vietējām maksājumu iespējām.
Lielu iepirkumu groza pamešanu izraisa problēmas, kas saistītas ar pircēju pieredzi tieši norēķināšanas laikā. 21% pircēju Eiropā atmet pirkumu, ja norēķināšanās aizņem vairāk nekā vienu minūti, bet 15% atstāj savu tiešsaistes iepirkumu grozu, ja nav pieejama vēlamā maksājumu metode.
Šie skaitļi varētu pieaugt vēl vairāk, jo daudziem Eiropas patērētājiem, tostarp Baltijas valstīs, nesen izveidotie ieradumi iepirkties tiešsaistē ir kļuvuši par ikdienas rutīnas sastāvdaļu. 2021. gadā 74% Latvijas iedzīvotāju ir sākuši biežāk iepirkties tiešsaistē, no kuriem 18% to dara gandrīz katru dienu. Finanšu tehnoloģiju uzņēmuma "Nikulipe", kas rada un savieno vietējās maksājumu metodes, lai piekļūtu jaunajiem un strauji augošajiem tirgiem, vadītājs un līdzdibinātājs Frenks Breus (Frank Breuss) norāda, ka atbilstošas vietējās maksājumu metodes varētu atrisināt problēmas, kas parādās lielākajā daļā e-komercijas norēķinu lapu.
"Viss ir atkarīgs no pareizās maksājuma metožu kombinācijas, ko tirgotāji piedāvā savai mērķa grupai," skaidro F. Breus, kurš nesen ieviesis vietējo maksājumu iespēju Baltijas valstīs – banklinq.
"Piemēram, Latvijā un Polijā vai Vācijā klientiem ir ļoti atšķirīgas vēlmes. Tas pats attiecas uz mērķauditoriju - ļoti jauniem klientiem var būt priekšroka noteiktai maksājumu metožu izvēlei, kas atšķiras no tā, ko izvēlas lielākā daļa citu klientu," turpina F. Breus.
Tomēr F. Breus norāda, ka, lai gan ir svarīgi piedāvāt piemērotu maksājumu metožu izvēli, vienlaikus ir svarīgi, lai to nebūtu pārāk daudz. Ja pircējam piedāvā pārāk daudz iespēju un metožu, no kurām izvēlēties, palielinās pirkuma atteikšanas iespējamība.
Turklāt esošie risinājumi ne vienmēr ietver abas puses – gan patērētāju pieredzi, norēķinoties par pirkumiem tiešsaistē, gan maksājumu metožu vienkāršību un efektivitāti, kas būtiski pašiem tirgotājiem.
"Nevajadzētu patērētājiem likt ilgi domāt, bet gan padarīt viņu iepirkšanās pieredzi pēc iespējas vienkāršāku. Tāpēc viena produkta tipa risinājumi, kas ietver lielu skaitu pircēju iecienītāko banku zem vienas pogas, palīdz labāk optimizēt e-komerciju gan pircējiem, gan tirgotājiem. Piemēram, veidojot banklinq, mēs vēlējāmies integrēt lielāku skaitu maksājumu iespēju, tāpēc iekļāvām konkurējošas bankas, kuru popularitāte arvien pieaug," stāsta F. Breus.
Tā kā arvien vairāk pircēju ikdienā iepērkas tiešsaistē, problēmas, kas parādās lielākajā daļā populāru e-komercijas vietņu, mazina klientu apmierinātību iepirkšanās laikā. Lai gan problēmas, kas saistītas ar piemērotu maksājumu iespēju trūkumu un gariem norēķinu procesiem, ir pastāvīgas, tās var atrisināt ar piemērotiem maksājumu risinājumiem, kas ietver mērķa tirgu un klientu bāzes iecienītākās maksājumu iespējas.