Lai vienkāršotu kārtību, kādā amatpersona saskaņo sava amata savienošanu ar citu darbu, 2025.gada 15.maijā pieņemti grozījumi likumā “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā”, informē Saeima.

Grozījums nosaka, ka turpmāk amatu savienošanu persona varēs saskaņot arī ar sava darba devēja pilnvarotu personu. Šāda iespēja mazinās birokrātiju, jo, piemēram, ja iestādes vadītājs vai viņa vietnieks, kurš papildu savam tiešajam darbam vēlēsies kļūt par asistentu savam tuviniekam, kurš ir cilvēks ar invaliditāti, vairs nevajadzēs to saskaņot ar darba devēju – pašvaldības domi. Pašvaldība šādu saskaņošanu varēs deleģēt citai kompetentai personai, piemēram, izpilddirektoram. 

Likums grozīts, ņemot vērā Rīgas valstspilsētas domes iniciatīvu. Domes pārstāvji vērsuši par grozījumu virzību atbildīgās Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas deputātu uzmanību tam, ka pašvaldība izskata lielu daudzumu amatpersonu iesniegumu par atļauju savienot amatus, un par katru šādu iesniegumu lēmums ir jāpieņem domes sēdē. 

Tāpat iepriekš atbildīgās komisijas sēdē tika uzsvērta situācija saistībā ar iesniegumiem par atļauju savu tiešo darbu apvienot ar papildu darbu vēlēšanu iecirkņu komisijās. 

Līdz šim bija noteikts, ka amatu savienošanai ir jāsaņem tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas rakstveida atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi, ievēlējusi vai apstiprinājusi amatā. 

Saeima noteikusi, ka vienkāršotā kārtība amatu savienošanā pašvaldībā stāsies spēkā nākamajā dienā pēc grozījuma izsludināšanas.