Lai mazinātu atkritumus un aktivizētu remonta nozari, jaunie noteikumi nostiprina tiesības uz preču remontu, nodrošinot iespēju preces remontēt vieglāk un izdevīgāk, informē Eiropas Parlaments (EP).

2024.gada 23.aprīlī EP pieņēma direktīvu par patērētāju tiesībām uz preču remontu. Noteikumos ir skaidri norādīts, kādi pienākumi jāpilda ražotājiem saistībā ar preču remontu. Jaunie noteikumi mudina patērētājus ar remonta palīdzību pagarināt preces kalpošanas laiku.

Ražotāja pienākums nodrošināt remontu

Kā to paredz jaunie noteikumi, ražotājiem ir laikus jāpiedāvā patērētājiem izdevīgi remonta pakalpojumi un jāsniedz viņiem informācija par tiesībām uz preču remontu. Garantijas laikā remontētām precēm obligātais garantijas laiks tiks pagarināts uz vēl vienu gadu. Tas būs iedarbīgāks stimuls patērētājiem dot priekšroku remontam, nevis pirkt citu preci.

Arī pēc obligātā garantijas laika beigām ražotājam tomēr ir pienākums remontēt ikdienā plaši izmantojamu sadzīves tehniku, kuras remonts saskaņā ar Eiropas Savienības tiesību aktiem ir tehniski iespējams. Tas attiecas, piemēram, uz veļasmašīnām, putekļu sūcējiem un pat viedtālruņiem. Laika gaitā preču kategoriju sarakstu var papildināt. Patērētāji var arī aizņemties citu ierīci uz laiku, kamēr viņu ierīce tiek remontēta. Patērētājs var izvēlēties ņemt kādu no atjaunotajām ierīcēm.