Teju 60% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju uzņēmumu spēju reaģēt krīzes situācijā un skaidrot notikušo darbiniekiem, klientiem, partneriem vērtē kā sliktu. Turklāt 41% ir pārliecināts, ka uzņēmumiem, nonākot krīzes situācijā, lielākais izaicinājums ir savlaicīga reaģēšana, savukārt vēl trešā daļa ir parliecināta, ka uzņēmumiem grūtības sagādā pārsteiguma pārvārēšana par negaidīti piemeklēto krīzi, liecina pētījumu kompānijas “Norstat Latvija” un “Repute” īstenotās aptaujas dati.

Latvijas uzņēmumu spēju reaģēt krīzēs, demonstrējot zināšanas par to, kā rīkoties un skaidrot notikušo darbiniekiem, klientiem, sadarbības partneriem, kā pārliecinoši labu vērtē tikai 2% aptaujāto iedzīvotāju, kamēr labi – 15%. Ceturtajai daļai respondentu nebija vērtējums par šo jautājumu.

Līdz ar to tie uzņēmumi, kuri spēj skaidri un pārliecinoši komunicēt pat sarežģītos krīzes apstākļos, ne tikai mazina krīzes radītos riskus, bet arī stiprina savu reputāciju ilgtermiņā.

Krīzes situācijās uzņēmumi saskaras ar vairākiem komunikācijas izaicinājumiem, un, kā atklāj aptaujas dati, 41% respondentu uzskata, ka vislielākais no tiem ir savlaicīga reaģēšana. Tāpat 31% aptaujāto ir pārliecināti, ka lielākoties neviens uzņēmums nav gatavs krīzēm un tās laikā tieši pārsteigums par piemeklēto krīzi ir otrs biežāk minētais izaicinājums, kas krīzē jāpārvar.

Tomēr uzņēmumiem krīzēs nākas risināt arī citas būtiskas problēmas. Piemēram, 14% respondentu norāda, ka uzņēmumiem ir grūtības saglabāt darbinieku, klientu un sadarbības partneru uzticību. Vēl 10% aptaujāto uzskata, ka uzņēmumiem lielu izaicinājumu sagādā baumu apturēšana. Savukārt 4% aptaujāto uzsver, ka sarežģīti ir atrast kompetentu pārstāvi, kurš spētu skaidri un pārliecinoši notikušo skaidrot publiski, tajā skaitā medijiem.