Sociālo mediju lietošana darbā
2022-06-03
Māris Silinieks, SIA "WORKINGDAY LATVIA", mārketinga direktors
Klausies
Sociālo mediju attīstība ir būtiski mainījusi to, kā mēs sazināmies ne tikai brīvajā laikā, bet arī darbā. Tādi nosaukumi kā “LinkedIn”, “Facebook”, “Twitter”, “Instagram”, “Pinterest” ir kļuvuši par ikdienu. Sociālie mediji uzņēmējdarbībā piedāvā plašas iespējas – veicina sabiedriskās attiecības, iekšējo un ārējo komunikāciju, palīdz personāla atlasē un darbinieku izglītošanā. Kā izstrādāt uzņēmuma sociālo tīklu iekšējo kārtību?
Kāpēc uzņēmumam vajadzētu būt atrodamam sociālo mediju vidē?
Sociālie mediji piedāvā rīkus, kas palīdz nodrošināt informācijas apriti un komunikāciju uzņēmumā un ārpus tā. Šobrīd vislabāk pazīstamās platformas ir “Facebook”, “Twitter” un “LinkedIn”, bet sociālo mediju lomu var pildīt dažnedažādas interneta informācijas apmaiņas vietnes – forumi, podkāsti, attēlu, mūzikas un video kopīgošana, tērzēšanas platformas. Uzņēmumi no sociālajiem medijiem var gūt labumu dažādos veidos – vadīt sapulces, ģenerēt idejas, veikt aptaujas, dalīties ar labo praksi. Uzņēmuma vadītājs var rakstīt blogu, veidojot savu zīmolu vai ātri un efektīvi nododot informāciju visos uzņēmuma līmeņos, nerīkojot pārlieku daudz sapulču un ieekonomējot laiku.
Ja sociālo mediju tehnoloģijas izmanto pareizi, tās var būt neaizstājams palīgs komandas darba veicināšanā, darbinieku saliedēšanā un informācijas aprites sekmēšanā. Diskusijas ar jautājumiem un atbildēm – interneta forumi, satura koplietošana, piemēram, “Wikipedia” vai “Google Docs” –, kā arī satura radīšana ar atgriezeniskās saites iespēju – blogi. Tie ir tikai daži rīki, kurus sākot lietot var izrādīties, ka bez tiem vairs nav iespējama pilnvērtīga informācijas aprite uzņēmumā. Sociālie mediji nav tikai modes kliedziens, kas kādu dienu atbalsosies no pagātnes. Uzņēmumi, kas sociālos medijus neiekļauj savā biznesa stratēģijā jau tagad, riskē iedot saviem konkurentiem priekšrocību.
Praktiski jebkuru uzņēmumu mūsdienās var atrast sociālajos medijos – lai tā ir uzņēmuma vadītāja “Twitter” ziņu lente vai uzņēmuma korporatīvā lapa “Facebook” platformā. Arvien vairāk uzņēmumu sociālos medijus iekļauj stratēģiskās plānošanas procesā, paredzot tos izmantot personāla piesaistē, apmācībā un pārmaiņu vadībā. Pat politiskie spēki sociālos medijus iekļauj priekšvēlēšanu kampaņās kā būtisku atbalsta punktu.
Kā jau ar jebkuru rīku, arī sociālie mediji nav “viens izmērs – der visiem”. Atkarībā no izvēlētās platformas, komunikācijas veida un uzņēmuma vajadzībām ieguvumi no sociālajiem medijiem var atšķirties.
Preču zīmes reģistrācija ir būtisks solis jebkura zīmola aizsardzībā un attīstībā – tā ne tikai nostiprina uzņēmuma tiesības uz nosaukumu vai logotipu, bet arī kalpo kā juridisks instruments, kas ļauj aizsargāt zīmolu pret viltojumiem, negodīgu konkurenci un reputācijas aizskaršanu. Tomēr arī pareizi sagatavotam pieteikumam var sekot atteikuma paziņojums no reģistrācijas iestādes. Ko darīt, ja preču zīmes reģistrācija atteikta?
Mārketings
09:00, 16. Mai. 2025
Laba valsts pārvalde vairs nav iedomājama bez datu analītikas un personalizētas komunikācijas. Valsts ieņēmumu dienests (VID) šo principu aktīvi ievieš savā stratēģijā. Masu izsūtņu kampaņas nav tikai informatīvi paziņojumi – tās ir rūpīgi izstrādātas sistēmas, kas, izmantojot detalizētu uzvedības analīzi, palīdz mainīt sabiedrības attieksmi un rīcību nodokļu jautājumos. Kāda loma masu komunikācijā ir zinātniekiem? Un ko uzņēmumi var mācīties no VID?
Mārketings
09:00, 30. Apr. 2025
Lai gan dzīvojam laikmetā, kurā dominē personalizēta reklāma, plašai auditorijai domātā komunikācija joprojām ir ļoti nozīmīga. Sadarbība ar zinātniekiem, lielo datu analīze un jauno tehnoloģiju izmantošana ir atslēga uz masu komunikācijas efektivitāti mūsdienās.
Mārketings
06:00, 25. Apr. 2025
Dzenoties pēc skatījumiem sociālajos tīklos un pirkumiem tīmekļa vietnē, sekojot dažādu satura veidotāju padomiem, uzņēmumi nereti izmanto šķietami legālas metodes pircēja uzmanības piesaistīšanai, tomēr ne vienmēr tās ir ētiskas un godīgas pret pircējiem. Kāda prakse tiek uzskatīta par maldinošu, un kas jāatceras uzņēmējiem, tirgojot preces tiešsaistes veikalā?
Mārketings
06:00, 15. Apr. 2025
Ikviens uzņēmums, neatkarīgi no tā lieluma vai nozares, agri vai vēlu ir saskāries ar nepieciešamību mārketingu veidot no nulles. Tas nav vienkāršs uzdevums, tāpēc apskatām, kam pievērst uzmanību, būvējot savu mārketinga stratēģiju.
Mārketings
06:00, 7. Mar. 2025
Digitālajā vidē uzticība ir vairāk nekā tikai modes termins – tā ir fundamentāla zīmola un tā klientu attiecību sastāvdaļa. Sākot no lietotnes līdz mājaslapai, uzticēšanās balstās uz zīmola konsekvenci visos lietotāja mijiedarbības punktos. Ja lietotāja pieredze atgādina šķīvi ar nejauši sajauktām sastāvdaļām, tas ne tikai rada apjukumu, bet arī grauj uzticību. Klienti vēlas drošību, nevis pārsteigumus.
Mārketings
06:00, 14. Feb. 2025
Inovāciju sacensībās digitālie pakalpojumi strauji attīstās, taču uzticamība nereti paliek otrajā plānā. Rezultāts? Plaisa starp zīmolu un lietotājiem, kas var šķist tikpat dziļa kā kanjons. Uzticamība nav tikai viena no prasībām digitālā produkta izstrādē, tā ir emocionāla saikne, kas lietotājus vieno ar zīmolu. Bez tās pat visinovatīvākās funkcijas digitālajā produktā lietotājiem var izklausīties pēc tukšiem solījumiem.
Mārketings
06:00, 24. Jan. 2025
Mūsdienu pasaulē, kurā vides un sociālās problēmas kļūst arvien aktuālākas, uzņēmumiem un organizācijām ir jāpārveido savas inovāciju stratēģijas, lai veicinātu ilgtspēju. Ilgtspējīga ideju vadība ir kļuvusi par nozīmīgu elementu šajā procesā, nodrošinot, ka jaunās idejas un risinājumi ne tikai uzlabo uzņēmumu darbību, bet arī palīdz aizsargāt planētu un radīt vērtību sabiedrībai.
Uzņēmēji pastāvīgi meklē jaunas metodes, lai sasniegtu vēlamo mērķauditoriju digitālajā vidē. Viena no šādām metodēm ir raidieraksts jeb podkāsts – vienkāršs, bet joprojām ļoti efektīvs formāts. Podkāsti ir kļuvuši par neatņemamu mārketinga stratēģijas sastāvdaļu, īpaši maziem un vidējiem uzņēmumiem. Kā to ieviest savā uzņēmuma mārketinga stratēģijā?
Mārketings
06:00, 29. Nov. 2024
Reklāmas nogurums ir stāvoklis, kad patērētāji ikdienā saskaras ar pārlieku daudzām reklāmām un mārketinga ziņojumiem, kas rada vienaldzību pret piedāvātajiem produktiem vai pakalpojumiem. Uzņēmējiem tā ir būtiska problēma, jo var ievērojami ietekmēt pārdošanas rezultātus un negatīvi ietekmēt zīmola tēlu. Kas to izraisa un kā to risināt?
Mārketings
06:00, 8. Nov. 2024
Ja agrāk intelektuālā īpašuma aizsardzības stratēģija tika uzskatīta, galvenokārt, par lielo uzņēmumu jautājumu, tad šodien katram uzņēmējam – no jaunuzņēmuma līdz globālai korporācijai – ir jāsaprot, ka efektīva intelektuālā īpašuma pārvaldība var būt izšķirošais faktors biznesa izaugsmei, drošībai un vērtībai. Kā tiešsaistē aizsargāt zīmolu un izvairīties no dārgām kļūdām?
Mārketings
09:00, 15. Okt. 2024
Lai arī daļa uzņēmumu izvēlas algot mārketinga speciālistu, kas veic publicitātes aktivitātes uzņēmuma sociālajos kontos, e-pastos un citur, šobrīd lielu popularitāti gūst arī sadarbība ar mārketinga aģentūrām. Kā izvēlēties savām vajadzībām atbilstošāko variantu?
Mārketings
06:00, 12. Sep. 2024
Mūsdienās lēmumi tiek pieņemti, balstoties uz datiem. Efektīvai klientu piesaistei nepieciešama rūpīga datu analīze, lai sasniegtu vēlamos mērķus. Kā nonākt līdz pārdomātai biznesa stratēģijai, analizējot datus?
Mārketings
09:00, 30. Aug. 2024
Mūsdienu konkurences apstākļos, kad labas idejas ir viegli nokopēt un atdarināt, produktu dizainu aizsardzība ir būtiska priekšrocība. Neatkarīgi no tā, vai dizains ir divdimensionāls (2D) vai trīsdimensionāls (3D), to var aizsargāt ar dizainparauga reģistrāciju. Kā to izdarīt?
Mārketings
06:00, 22. Aug. 2024
Vispārīgā datu aizsardzības regula, kas Eiropas Savienībā stājās spēkā 2018.gada 25.maijā, ir būtiski (un sāpīgi!) mainījusi digitālā mārketinga ainavu. Tika ieviestas stingras privātuma prasības, kas ievērojami apgrūtināja lietotāju informācijas vākšanu un apstrādi. Sīkdatnes kļuva mazāk efektīvas, reklāma sociālajos tīklos, tostarp “Meta” pasaulē, kļuva mazāk “mērķtiecīga”. Ko darīt šajos sarežģītajos apstākļos?
Mārketings
09:00, 15. Aug. 2024