Ilgtspējīga ideju vadība        
    
    
        2025-01-06    
    
        Elīna Miķelsone, SIA “Idea Innovation Institute”, vadītāja, Rīgas Tehniskās universitātes Dizaina fabrikas vadītāja un Banku augstskolas asociētā profesore    
 
    
                    
                
        
                                                
                                            
                            Klausies
                             
                         
                                            
                     
        
    	
                            
                    Mūsdienu pasaulē, kurā vides un sociālās problēmas kļūst arvien aktuālākas, uzņēmumiem un organizācijām ir jāpārveido savas inovāciju stratēģijas, lai veicinātu ilgtspēju. Ilgtspējīga ideju vadība ir kļuvusi par nozīmīgu elementu šajā procesā, nodrošinot, ka jaunās idejas un risinājumi ne tikai uzlabo uzņēmumu darbību, bet arī palīdz aizsargāt planētu un radīt vērtību sabiedrībai.
Raksta līdzautore: Inga Uvarova, SIA “ArtSmart” dibinātāja un valdes locekle, Banku augstskolas lektore un pētniece
Izlasot šo rakstu, uzzināsi:
- Kas ir ilgtspējīga ideju vadība
- Kādi ir ilgtspējīgas ideju vadības principi
- Kā ieviest ilgtspējīgu ideju vadību praksē
 
                
                	 
     
            
        
            
                
                
                
                    Vidēji septiņi no 10 klientiem, kas ieliek preci grozā tiešsaistes veikalā, to tā arī nenopērk. Kāpēc tā notiek un kā to novērst?                
             
            
                                        
                                     
                    
                        Mārketings                          
                    06:00, 26. Sep. 2025            
            
        
            
                
                
                
                    Sociāli atbildīgs mārketings nav tikai naudas ziedojumi, bet arī vērtību demonstrēšana ikdienas darbībā. To var izmantot arī kā spēcīgu instrumentu, lai izceltos starp konkurentiem un piesaistītu lojālus klientus. Kā mazajam uzņēmumam veidot sociāli atbildīgu mārketingu?                
             
            
                                        
                                     
                    
                        Mārketings                          
                    06:00, 12. Sep. 2025            
            
        
            
                
                
                
                    Modes industrija vienlaikus ir gan radošuma templis, gan viens no spēcīgākajiem globālajiem tirgiem, kur idejas materializējas formās, faktūrās un zīmolu stāstos. Taču aiz katras skices, katra dizaina un katra logotipa, kas iedvesmo klientus un nosaka pieprasījuma un biznesa tendences, slēpjas neredzama, bet noteicoša struktūra – intelektuālais īpašums.                
             
            
                                        
                                     
                    
                        Mārketings                          
                    06:00, 25. Aug. 2025            
            
        
            
                
                
                
                    Pircēji arvien vairāk pieprasa atbildīgu uzņēmējdarbību, tāpēc ilgtspējas tēma kļūst par būtisku konkurences priekšrocību. Ja uzņēmuma komunikācija par ilgtspēju ir nepatiesa, tas riskē tikt apsūdzēts par zaļmaldināšanu – maldinošu praksi, kas rada ilūziju par videi draudzīgu rīcību. Kā runāt par ilgtspēju, izvairoties no zaļmaldināšanas?                
             
            
                                        
                                     
                    
                        Mārketings                          
                    06:00,  4. Aug. 2025            
            
        
            
                
                
                
                    Digitālā mārketinga vide piedzīvo straujākas pārmaiņas nekā jebkad agrāk, un mākslīgais intelekts (MI) kļūst par vienu no ietekmīgākajiem spēlētājiem šajā pārmaiņu virpulī. Viens no spilgtākajiem piemēriem ir “ChatGPT” – teksta ģenerēšanas rīks, kas ļauj uzņēmējiem ātri, kvalitatīvi un radoši veidot dažāda veida saturu. Šis rīks būtiski maina mārketinga spēles noteikumus, padarot satura radīšanu ne tikai ātrāku, bet arī precīzāk pielāgojamu mērķauditorijas vajadzībām.                 
             
            
                                        
                                     
                    
                        Mārketings                          
                    06:00, 18. Jūl. 2025            
            
        
            
                
                
                
                    Pārtikas zīmols nav tikai nosaukums vai vizuālā identitāte – tas ir viens no uzņēmuma vērtīgākajiem aktīviem, kas iemieso kvalitātes solījumu, garšas pieredzi un pircēju uzticību. Jo augstāka ir zīmola atpazīstamība, jo lielāks ir risks, ka šo vērtību centīsies izmantot konkurenti – apzināti vai netīši. Kāpēc pārtikas uzņēmumiem ir kritiski nozīmīgi savlaicīgi un pareizi izvēlēties zīmola aizsardzības instrumentus?                
             
            
                                        
                                     
                    
                        Mārketings                          
                    06:00, 17. Jūn. 2025            
            
        
            
                
                
                
                    Tiešsaistes mārketings pēdējos gados ir būtiski mainījis uzņēmējdarbības vidi. Vairs nav nepieciešami lieli reklāmas budžeti, lai sasniegtu auditoriju – pietiek ar pārdomātu stratēģiju, radošumu un piemērotu rīku izvēli. Internets piedāvā plašas iespējas, un to veiksmīga izmantošana ir katra uzņēmēja rokās.                
             
            
                                        
                                     
                    
                        Mārketings                          
                    09:00,  3. Jūn. 2025            
            
        
            
                
                
                
                    Preču zīmes reģistrācija ir būtisks solis jebkura zīmola aizsardzībā un attīstībā – tā ne tikai nostiprina uzņēmuma tiesības uz nosaukumu vai logotipu, bet arī kalpo kā juridisks instruments, kas ļauj aizsargāt zīmolu pret viltojumiem, negodīgu konkurenci un reputācijas aizskaršanu. Tomēr arī pareizi sagatavotam pieteikumam var sekot atteikuma paziņojums no reģistrācijas iestādes. Ko darīt, ja preču zīmes reģistrācija atteikta?                
             
            
                                        
                                     
                    
                        Mārketings                          
                    09:00, 16. Mai. 2025            
            
        
            
                
                
                
                    Laba valsts pārvalde vairs nav iedomājama bez datu analītikas un personalizētas komunikācijas. Valsts ieņēmumu dienests (VID) šo principu aktīvi ievieš savā stratēģijā. Masu izsūtņu kampaņas nav tikai informatīvi paziņojumi – tās ir rūpīgi izstrādātas sistēmas, kas, izmantojot detalizētu uzvedības analīzi, palīdz mainīt sabiedrības attieksmi un rīcību nodokļu jautājumos. Kāda loma masu komunikācijā ir zinātniekiem? Un ko uzņēmumi var mācīties no VID?                
             
            
                                        
                                     
                    
                        Mārketings                          
                    09:00, 30. Apr. 2025            
            
        
            
                
                
                
                    Lai gan dzīvojam laikmetā, kurā dominē personalizēta reklāma, plašai auditorijai domātā komunikācija joprojām ir ļoti nozīmīga. Sadarbība ar zinātniekiem, lielo datu analīze un jauno tehnoloģiju izmantošana ir atslēga uz masu komunikācijas efektivitāti mūsdienās.                
             
            
                                        
                                     
                    
                        Mārketings                          
                    06:00, 25. Apr. 2025            
            
        
            
                
                
                
                    Dzenoties pēc skatījumiem sociālajos tīklos un pirkumiem tīmekļa vietnē, sekojot dažādu satura veidotāju padomiem, uzņēmumi nereti izmanto šķietami legālas metodes pircēja uzmanības piesaistīšanai, tomēr ne vienmēr tās ir ētiskas un godīgas pret pircējiem. Kāda prakse tiek uzskatīta par maldinošu, un kas jāatceras uzņēmējiem, tirgojot preces tiešsaistes veikalā?                
             
            
                                        
                                     
                    
                        Mārketings                          
                    06:00, 15. Apr. 2025            
            
        
            
                
                
                
                    Ikviens uzņēmums, neatkarīgi no tā lieluma vai nozares, agri vai vēlu ir saskāries ar nepieciešamību mārketingu veidot no nulles. Tas nav vienkāršs uzdevums, tāpēc apskatām, kam pievērst uzmanību, būvējot savu mārketinga stratēģiju.                
             
            
                                        
                                     
                    
                        Mārketings                          
                    06:00,  7. Mar. 2025            
            
        
            
                
                
                
                    Digitālajā vidē uzticība ir vairāk nekā tikai modes termins – tā ir fundamentāla zīmola un tā klientu attiecību sastāvdaļa. Sākot no lietotnes līdz mājaslapai, uzticēšanās balstās uz zīmola konsekvenci visos lietotāja mijiedarbības punktos. Ja lietotāja pieredze atgādina šķīvi ar nejauši sajauktām sastāvdaļām, tas ne tikai rada apjukumu, bet arī grauj uzticību. Klienti vēlas drošību, nevis pārsteigumus.                
             
            
                                        
                                     
                    
                        Mārketings                          
                    06:00, 14. Feb. 2025            
            
        
            
                
                
                
                    Inovāciju sacensībās digitālie pakalpojumi strauji attīstās, taču uzticamība nereti paliek otrajā plānā. Rezultāts? Plaisa starp zīmolu un lietotājiem, kas var šķist tikpat dziļa kā kanjons. Uzticamība nav tikai viena no prasībām digitālā produkta izstrādē, tā ir emocionāla saikne, kas lietotājus vieno ar zīmolu. Bez tās pat visinovatīvākās funkcijas digitālajā produktā lietotājiem var izklausīties pēc tukšiem solījumiem.                
             
            
                                        
                                     
                    
                        Mārketings                          
                    06:00, 24. Jan. 2025