Ārpakalpojums pārdošanā
2020-03-10
Dace Briede-Zālīte, SIA "Moresales Latvia", valdes locekle
Mēs dzīvojam laikā, kad arvien vairāk procesu, kas nav uzņēmumu pamatnodarbošanās, to īpašnieki uztic ārpakalpojumu sniedzējiem. Laiki, kad uzņēmuma darbinieki strādāja kopā 40 un vairāk gadu, pamazām kļūst par vēsturi – tāpat kā par vēsturi kļūst veļas un trauku mazgāšana pašu rokām. Tagad mēs šos darbus uzticam veļas un trauku mazgājamām mašīnām.
Ja agrāk mājās bija vajadzīgs zinošs un prasmīgs vīrs vai sieviete-pavārmākslas meistars, tad tagad arī dažādas mājas rūpes mēs uzticam santehniķiem, galdniekiem u.c. arodu meistariem, bet ēdienu veikalā nopērkam jau gatavu. Ir atlicis pavisam maz no tā, ko šobrīd neesam gatavi nopirkt kā ārpakalpojumu. Šeit atstāšu "durvis vaļā", lai katrs pats izvērtē, ko ikdienā uztic sevis labā darīt citiem. Tāda ir mūsdienu pasaule, kurā cilvēki pamazām paliek vientuļāki, jo pakalpojumu sniedzējiem ir dārgas stundu likmes. Viņi izdara labi vai labāk, bet viņiem, tāpat kā taksometriem, ir ieslēgts skaitītājs.
Ārpakalpojums pārdošanā atšķiras ar to, ka pārdošanas veiksmes pamatā nav tikai produkts, bet daudz nosaka tieši attiecību veidošana. Un, kā jau jebkuras attiecības, arī pārdošana ir process, kas nepārtraukti sniedz emocijas. Proti, labi pārdevi vai labi reklamēji – arī klientam īstu brīdi ir labas emocijas, pārdevi slikti – gan tev, gan klientam ir sliktas emocijas, turklāt šoreiz jau uz ilgu laiku. Neitrāls pārdošanas akts vairāk iespējams tikai ikdienišķajos pirkumos.
Atdot pārdošanas grožus cilvēkiem, kas nav jūsu biznesā, ir drosmīgs lēmums. Agri vai vēlu kāds no īpašniekiem nokļūst dilemmas priekšā, uzdodot sev dažādus jautājumus. Vai man tiešām nepieciešams ārpakalpojums? Vai mēs nevaram visu paveikt paši? Cik tas viss izmaksās? Vai ir kāds cits, kas par to pašu naudu var izdarīt labāk? Bet ir viena lieta, par ko uztraucas katrs uzņēmums, kas izvēlas ārpakalpojumu, proti, cik ciešas saites ārējam pakalpojuma sniedzējam ir ar uzņēmuma klientiem? Vai pārāk labā klientu apkalpošana nevar radīt bumeranga efektu – pakalpojuma sniedzējs var aizvilināt jūsu klientu pie sevis, nodibināt tādu pašu uzņēmumu un vienā dienā kļūt par konkurentu? Un bailes ir pamatotas, jo šādi gadījumi tiešām ir bijuši.
Ja tiktu jautāts, kas uzņēmumā ir vērtīgāks – nemateriālās vai materiālās lietas -, 90% uzņēmumu atbildētu, ka nemateriālā vērtība ievērojami pārsniedz materiālo.
Mārketings
06:00, 8. Sep. 2023
Mūsdienās digitālā transformācija maina veidu, kā uzņēmumi, izmantojot digitālās tehnoloģijas, izstrādā jaunus digitālos biznesa modeļus, tā palīdzot uzņēmumiem iegūt lielāku vērtību klientu acīs. Uzņēmumi atver tiešsaistes veikalus, veido oficiālas mājaslapas, sociālo mediju kontus un tos izmanto, lai pārdotu preces vai pakalpojumus un sazinātos ar klientiem. Daudzi uzņēmumi pāriet no vienkanāla klientu iesaistīšanas stratēģijas uz daudzkanālu stratēģiju. Apskatīsim, kādas ir tās priekšrocības!
Mārketings
06:00, 18. Aug. 2023
Jau kopš pagājušā gada savu uzvaras gājienu ir sācis mākslīgais intelekts. It kā tas noticis pavisam nesen, bet kopš šī inovācija ir pieejama plašai sabiedrības daļai, tai jau ir atrast pielietojums praktiski jebkurā nozarē, sākot no skolēnu mājasdarbu radīšanas un beidzot ar zinātniskiem atklājumiem un jaunu produktu izstrādi. Tehnoloģiju attīstības analītiķi mākslīgo intelektu jau ir nodēvējuši par lielāku revolūciju nekā interneta izgudrošana.
Mārketings
06:00, 3. Aug. 2023
Tehnoloģiju attīstība nemitīgi virzās uz priekšu, tā radot jaunas iespējas un vajadzības. Šajā kontekstā nozīmīgs ir metaverss – virtuālā pasaule, kas ir kļuvusi par būtisku mūsdienu digitālās ainavas komponenti. Tā ne tikai maina individuālo lietotāju dzīvi, bet arī ver durvis jaunām biznesa iespējām un rada potenciālos riskus.
Mārketings
06:00, 14. Jūl. 2023
Kādu galveno uzdevumu komunikācijas jomā jūs sev izvirzāt nākamajiem trim gadiem? Tieši tāds jautājums tika uzdots 1535 Baltijas valstu uzņēmējiem komunikācijas aģentūras “A.W.Olsen & Partners” pasūtītā pētījumā. Tika noskaidrots, ka 70% Latvijas un Lietuvas uzņēmēju un 80% Igaunijas uzņēmēju šis uzdevums ir panākt un nostiprināt uzticēšanos. Skaidrs, ka uzticēšanās mūsdienās ir kļuvusi par pašu deficītāko resursu. Kas tad ir raksturīgs līderiem, kuriem uzticas?
Mārketings
08:48, 8. Jūn. 2023
Kādas ir stratēģiskās domāšanas pamata sastāvdaļas? Profesore Džīna M.Lītka (Jeanne M.Liedtka) ir definējusi stratēģisko domāšanu kā noteiktu iemaņu sintēzi: darbs ar nenoteiktību un riskiem, sistēmiska pieeja lēmumu pieņemšanai, mērķtiecīgs nolūks, māka domāt dinamiskos apstākļos, hipotēžu ģenerēšana un pārbaude. Tas prasa radošu pieeju.
Agrāk vai vēlāk gandrīz jebkurā biznesā rodas dabiska vēlme sevi popularizēt – ir radīti veiksmīgi produkti, piesaistīti profesionāli speciālisti un var sākt domāt par klientu loka paplašināšanu. Stratēģiska publiskā tēla izveide ir viens no veidiem, kā veicināt atpazīstamību un piesaistīt jaunus klientus.
Mārketings
06:00, 2. Mai. 2023
Kā rīkoties, ja rūpīgi plānotais, izlolotais un realizētais projekts beigās izrādās dzīvot nespējīgs? Ir jāmaina virziens! Bet kā to izdarīt tā, lai uzņēmuma vērtība klientu un investoru acīs nekrītas vai pat pieaug?
Mārketings
06:00, 21. Apr. 2023
2022.gadu beidzām ar pārliecinošu tendenci – tieši "TikTok" kļuva par "kastāko" sociālo mediju platformu, kura ne tikai uzrādījusi augstāko lietotāju pieaugumu, bet šajā platformā lietotāji pavadījuši vairāk laika nekā citos sociālajos medijos. Taču šī gada sākums iezīmējis pavisam citu virzību, kas var beigties ar platformas iziešanu no rietumvalstu tirgus.
Mārketings
06:00, 10. Apr. 2023
Lai gan zīmola vārda vai produktu nosaukumu maiņa, vai pat pilnīga biznesa zīmola transformācija ir nopietns, komplicēts un resursu ietilpgs process, lielākoties tas sniedz uzņēmumam ievērojamus ieguvumus.
Mārketings
06:00, 10. Mar. 2023
Komunikācijā nav sīkumu! Tas nozīmē, ka auditorijas paradumus un reakcijas ietekmē ne tikai vēstījums, bet arī tā nodošanas kanāls. Šodien parunāsim sīkāk tieši par to.
Mārketings
06:00, 6. Mar. 2023
Pirms vairākiem gadiem, līdz ar Preču zīmju likuma spēkā stāšanos, preču zīmju jomā ir ieviests jauns preču zīmes veids – multivides zīme. Nenoliedzami, tas ir saistīts ar jauniem izaicinājumiem preču zīmju izmantošanai un aizsardzībai, ko rada arvien lielāka mūsu klātbūtne digitālajā jeb virtuālajā pasaulē.
Mārketings
06:00, 24. Feb. 2023
Zīmola vai organizācijas nosaukums nav tikai burtu virtene. Tas vienmēr ir kaut kas vairāk: asociācijas, papildu nozīmes, ar zīmolu saistīti sentimentāli nostāsti. Šajā rakstā sīkāk par auditorijas uztveres specifiku saistībā ar zīmolu vārdiem.
Mārketings
06:00, 9. Feb. 2023
Droši vien ir dzirdēts par metaversu jeb virtuālo realitāti. Nav zināms, vai tā būs tikai īslaicīga modes tendence vai paliekoša dzīves sastāvdaļa, bet tā jebkurā gadījumā jau ir vide, kurā notiek biznesa transakcijas un kurā var attīstīt biznesu vai arī pazaudēt kontroli pār kādu sava biznesa daļu.
Klausies
Mārketings
06:00, 13. Jan. 2023
Pēdējo 15 gadu laikā sociālo mediju lietošana izaugusi līdz apmēram, kad pat seniori izmanto vismaz vienu no platformām. Darba devējiem tas, savukārt, nozīmē ne tikai aktīvu sava uzņēmuma lapu pārvaldību, bet arī sastapšanos ar realitāti – sociālajos medijos ir arī visu līmeņu darbinieki. Kamēr citi redz vietu raizēm un maksimāli norobežojas no darbiniekiem, citi izmanto šo kā iespēju gan komandas veidošanai, gan uzņēmuma ekspertīzes un tēla stiprināšanai.