Mēs dzīvojam laikā, kad arvien vairāk procesu, kas nav uzņēmumu pamatnodarbošanās, to īpašnieki uztic ārpakalpojumu sniedzējiem. Laiki, kad uzņēmuma darbinieki strādāja kopā 40 un vairāk gadu, pamazām kļūst par vēsturi – tāpat kā par vēsturi kļūst veļas un trauku mazgāšana pašu rokām. Tagad mēs šos darbus uzticam veļas un trauku mazgājamām mašīnām.

Ja agrāk mājās bija vajadzīgs zinošs un prasmīgs vīrs vai sieviete-pavārmākslas meistars, tad tagad arī dažādas mājas rūpes mēs uzticam santehniķiem, galdniekiem u.c. arodu meistariem, bet ēdienu veikalā nopērkam jau gatavu. Ir atlicis pavisam maz no tā, ko šobrīd neesam gatavi nopirkt kā ārpakalpojumu. Šeit atstāšu "durvis vaļā", lai katrs pats izvērtē, ko ikdienā uztic sevis labā darīt citiem. Tāda ir mūsdienu pasaule, kurā cilvēki pamazām paliek vientuļāki, jo pakalpojumu sniedzējiem ir dārgas stundu likmes. Viņi izdara labi vai labāk, bet viņiem, tāpat kā taksometriem, ir ieslēgts skaitītājs.

Ārpakalpojums pārdošanā atšķiras ar to, ka pārdošanas veiksmes pamatā nav tikai produkts, bet daudz nosaka tieši attiecību veidošana. Un, kā jau jebkuras attiecības, arī pārdošana ir process, kas nepārtraukti sniedz emocijas. Proti, labi pārdevi vai labi reklamēji – arī klientam īstu brīdi ir labas emocijas, pārdevi slikti – gan tev, gan klientam ir sliktas emocijas, turklāt šoreiz jau uz ilgu laiku. Neitrāls pārdošanas akts vairāk iespējams tikai ikdienišķajos pirkumos.

Atdot pārdošanas grožus cilvēkiem, kas nav jūsu biznesā, ir drosmīgs lēmums. Agri vai vēlu kāds no īpašniekiem nokļūst dilemmas priekšā, uzdodot sev dažādus jautājumus. Vai man tiešām nepieciešams ārpakalpojums? Vai mēs nevaram visu paveikt paši? Cik tas viss izmaksās? Vai ir kāds cits, kas par to pašu naudu var izdarīt labāk? Bet ir viena lieta, par ko uztraucas katrs uzņēmums, kas izvēlas ārpakalpojumu, proti, cik ciešas saites ārējam pakalpojuma sniedzējam ir ar uzņēmuma klientiem? Vai pārāk labā klientu apkalpošana nevar radīt bumeranga efektu – pakalpojuma sniedzējs var aizvilināt jūsu klientu pie sevis, nodibināt tādu pašu uzņēmumu un vienā dienā kļūt par konkurentu? Un bailes ir pamatotas, jo šādi gadījumi tiešām ir bijuši.