Sociālo tīklu platformā "Instagram" uzsvars tiek likts uz fotogrāfijas vizuālo aspektu, noformējumu, līdz ar to nereti saturā tiek izmantotas dažādas apstrādes programmas, kas ievērojami uzlabo vai pat pilnībā maina attēloto cilvēka izskatu, ķermeņa aprises, sejas formu, acu un matu krāsu, kā arī balsi. Cik daudz no tā, ko mēs redzam platformā, atbilst realitātei? Vai ir kāds limits, cik daudz var pārveidot fotogrāfiju ar speciālajām programmām “Instagram” vietnē?

Jaunas tendences

Šobrīd “Instagram” fotogrāfiju apstrāde un filtru izmantošana ir vērtējama dažādi. Beidzamajā laikā pētījumos secināts, ka pašlaik sekotāju auditorija pieprasa tieši reālu un patiesu saturu. Šo “protestu” spilgti izrāda tieši Z paaudzes jaunieši, kuri fotogrāfijas un video apstrādei pievērš vismazāko uzmanību un parāda saturu tieši tādu, kāds tas ir, bieži vien neslēpjot nekādas nepilnības, bet – tieši pretēji – izceļot tās. Tas ir redzams, piemēram, arī starp Latvijas Z paaudzes zināmiem digitālā satura autoriem, kas publicē fotogrāfijas ar tīņu vecumam raksturīgām sejas ādas problēmām un nekautrējas publicēt fotogrāfijas, kas līdzšinējiem standartiem būtu tabu. Arī mūsdienu reklāmās šī tendence neviļus ielavījusies un tā vietā, lai uz plakātiem redzētu tikai ļoti tievas modeles, varam ieraudzīt sievietes ar dažādam ķermeņa aprises formām, tādējādi akcentējot dabisko skaistumu.