Vēl īsti neatgūstot no pandēmijas, pasaule piedzīvo šausminošos notikumus Ukrainā, kas ilgst jau vairāk nekā mēnesi. Virkne starptautisku uzņēmumu viens pēc otra pamet Krievijas tirgu, aizvien vairāk kompāniju pauž atbalstu Ukrainai, tostarp ziedojot. Vienlaikus daudzu uzņēmumu dienaskārtībā ir jautājums, kā šobrīd plānot komunikāciju publiskajā telpā un mārketinga aktivitātes?

Turpināt aktivitātes, neraugoties uz notiekošo Ukrainā, apturēt vai mainīt komunikācijas saturu? Kā sabalansēt atbalstu Ukrainai un uzņēmuma mērķu sasniegšanu? Daļa uzņēmumu, kas jūtas līdzatbildīgi, aktuālās tēmas iekļauj arī savā komunikācijā – gan pandēmijas laikā, piemēram, publicējot atbilstošu saturu un lietojot tēmturus #PaliecMājās, #EsiPiesardzīgs, #IevēroDistanci, gan sākoties Ukrainas notikumiem, piemēram, #StandWithUkraine, #Ukraine, #HelpUkraine u.tml. Gan pandēmijas, gan Ukrainas kara laikā uzņēmumi komunikācijā aizvien vairāk iekļauj drošības tēmu un iespējamos riskus, piemēram, "airBaltic" vēsta - “Pie mums lidot ir droši.” Virkne uzņēmumu veido arī informatīvās un izglītojošās publikācijas, piesaistot influencerus, kuri runā par aktuālām tēmām, kā arī piedāvājot bezmaksas tiešsaistes pasākumus, piemēram, diskusijas vai seminārus.

Šobrīd publikācijām izmanto no 1 līdz 4 emocijzīmēm, lai publikācijas saturu parādītu atraktīvāku, tajā pašā laikā, lai neradītu pārāk nenopietnu iespaidu. Visās publikācijās tiek izmantoti fotoattēli, kustīgi attēli vai video, jo cilvēkus vairāk piesaista vizuālā komunikācija. Visām publikācijām ar video vai attēliem ir arī apraksti – vizuālis pievērš uzmanību, bet papildus teksts ļauj sniegt detalizētāku un plašāku informāciju. Tāpat tiek veidots video saturs par krīzes situāciju, lai parādītu, kā uzņēmums iesaistās un aicinātu iesaistīties arī citus. Tiem uzņēmumiem, kas raduši savā komunikācijā izmantot humoru, jāatceras, ka ar jokiem krīzes laikā ir jābūt ļoti uzmanīgiem. Humoru var izmantot, bet mazās devās un protams, nejokojot par krīzes tematiku, jo sabiedrība šobrīd ir ļoti nokaitēta.