Populārākās “Instagram” reklāmas kampaņas
2021-12-10
Sindija Bokāne, SIA “CINDY MEDIA” vadītāja, "Instagram" trenere
Viens no galvenajiem uzņēmuma mērķiem sociālajos tīklos ir sasniegt pēc iespējas vairāk patērētāju. Šobrīd “Instagram” rīku panelī pavisam vienkārši un bez īpaši lielas radošās iesaistes ir iespējams izvietot apmaksātu reklāmu, bet tas nebūt nav vienīgais veids, kā sasniegt savu mērķauditoriju. Kuri “Instagram” satura rīki mārketinga kampaņām ir visefektīvākie un populārākie?
Ja nav nekādu radošu ideju, apmaksāta “Instagram” reklāma ir vienkāršs risinājums, taču ar laiku kļūst skaidrs, ka, izvēloties kreatīvākus un dažādākus reklāmas kampaņas veidus, uzņēmums var panākt efektīvākus rezultātus – sasniegt lielāku patērētāju skaitu, palielināt zīmola atpazīstamību un pārdošanas apmērus. Šobrīd kreatīvākie reklāmu veidi atrodami “Instagram” platformā, kur valda ne tikai influenceri, bet arī dažādi mārketinga trendi – reklāmas kampaņu tendences, piemēram, izlozes konkursi, tiešraides izpārdošanas u. tml.
Influenceru mārketings aizvien pieprasīts
Nevar nepieminēt pašu pieprasītāko metodi, ko zīmoli izmanto “Instagram” platformā savu produktu un pakalpojumu popularizēšanā, – influenceru mārketings. Tas ir viens no tiešākajiem un efektīvākajiem rīkiem, kā veicināt zīmola atpazīstamību un pārdošanu. Pirms sāk sadarbības veidošanu ar digitālā satura autoru jeb influenceru, šī metode ir jāsadala divos posmos.
Pirmais – influencera iepazīstināšana ar uzņēmuma zīmolu. Visefektīvākais satura formāts ir tieši video, tāpēc, ja izvēlas šāda satura pasniegšanas veidu, jāmeklē tāds blogeris, kas ir aktīvs un viegli komunicē, veidojot video saturu, – māk runāt, uzstāties publikas priekšā, patīk filmēt sevi.
Otrais posms sevī ietver noteiktu laika intervālu, kad var uzsākt lietot pārdošanas metodes – piedāvāt atlaides, personalizētos bonusus un citus papildu ieguvumus, kam jābūt unikāliem un atšķirīgiem no kopējā zīmola mārketinga vai tādiem, kas nav pieejami citur.
Veiksmes faktori:
- “dzīvā” komunikācija, izmantojot video (live video) “Instagram” platformā, un story jeb stāstu veidošana videoformātā ikdienā);
- uzņēmuma rūpīgi atlasīts influenceris, kam intereses un vērtības sakrīt ar uzņēmuma vērtībām, mērķiem, vīziju, zīmolu;
- uzņēmuma mārketinga kampaņa tiek atkārtota, un sadarbībai ar konkrēto influenceri seko turpinājums.
Konkursu veidi un efektivitāte
Konkursi var sasniegt plašu auditoriju, taču latiņa ir jātur augsta. Lai gan “Instagram” algoritms diezgan ātri reaģē uz konkursa ieraksta aktivitāti un pēc tā publicēšanas sākas straujš komentāru vai sekotāju pieplūdums, tas tomēr rada īslaicīgu efektu. Konkursa metode darbojas līdzīgi kā “Facebook Reach” kampaņa – tā sasniedz maksimāli daudz cilvēku, taču nesadala tos pa interesējošajām mērķauditorijām, līdz ar to konkursos bieži vien nonāk cilvēki nevis satura, bet balvas dēļ. Taču – cik tas ir efektīvi? Tas katram uzņēmumam jāizvērtē pašam.
Svarīgs ir pasniegšanas veids. Viena no jaunākajām metodēm ir konkursa rīkošana “Reel” video sadaļā, kas ir jauns “Instagram” video satura rīks. Uzņēmuma “Instagram” konts (account) var sasniegt pat tūkstošiem skatījumu, izvietojot konkursa ierakstu nevis ar bildes publikāciju profilā, bet gan kā muzikālo videorullīti “Reel” sadaļā, kas var turpināt savu apriti “Instagram” vidē līdz pat četrām nedēļām.
Apģērbs ir viena no spēcīgākajām neverbālās komunikācijas izpausmēm, tas runā un stāsta par cilvēku, pirms vēl pagūts izveidot acu kontaktu un sasveicināties. Vizuālais tēls ir tas, ko smadzenes novērtē automātiski, savukārt prāts analizē, klasificē un sintezē neatkarīgi no tā, vai cilvēks pats to vēlas vai nē. Paralēli tādi paši procesi norisinās arī citu cilvēku prātos. Kā ģērbties, lai radītu patīkamu pirmo iespaidu?
Mārketings
06:00, 19. Apr. 2024
Visi sociālo tīklu lietotāji ir informēti par izmaiņām, kas saistītas ar “Meta” jauno politiku. Kā mainīsies reklāmas tirgus līdz ar jauninājumiem – maksas versiju bez reklāmām vai bezmaksas lietotnes versiju ar tiesībām uzkrāt lietotāju datus?
Mārketings
06:00, 12. Apr. 2024
Publiskajā telpā plaši izskanējusi kritika par sociālo tīklu “Facebook” un “Instagram” jauno praksi – maksas piemērošanu par pakalpojuma lietošanu bez reklāmām. Kā vērtējama šī prakse? Vai sociālie tīkli drīkst šādi rīkoties?
Mārketings
06:00, 21. Mar. 2024
Ar sīkdatnēm jeb cookies saskaramies katru dienu, apmeklējot visdažādākās mājaslapas. Ikvienam mājaslapas lietotājam ir iespējams izvēlēties, kādām sīkdatnēm piekrist un kādām – nē. Kas jāņem vērā, saskaroties ar sīkdatņu politiku?
Mārketings
06:00, 12. Mar. 2024
Dinamiskā un konkurētspējīgā uzņēmējdarbības vidē uzņēmumi pastāvīgi meklē veidus, kā atšķirties un piesaistīt patērētāju uzmanību. Viens no spēcīgiem instrumentiem, kas ir pierādījis savu spēju mainīt spēles noteikumus, ir dizaina izmantošanas stratēģija, kas atbalsta uzņēmuma misiju un mērķus.
Mārketings
06:00, 1. Feb. 2024
Izveidojot unikālu dizainu produktam – preces vai pakalpojuma noformējumam –, rodas jautājums, kā to vislabāk aizsargāt pret tīšu vai netīšu kopēšanu un atdarināšanu.
Mārketings
09:00, 11. Jan. 2024
Daudzu uzņēmumu komunikācijas stratēģija ir saistīta ar satura veidošanu “Instagram”. Tas palīdz sasniegt uzņēmuma mērķus, piesaistot auditorijas uzmanību dažādu produktu vai pakalpojumu iegādei. Lai gan jāatzīst, ka šobrīd pēc daudzu algoritmu maiņas “Instagram” vide ir ievērojami mainījusies, proti, ne visu auditoriju ir iespējams sasniegt. Tas nozīmē, ka liela daļa sekotāju vairs neredz visus jaunākos ierakstus. Vai kontaktu pirkšana šo problēmu atrisinātu?
Mārketings
14:00, 12. Dec. 2023
Sadarbība ar influenceriem ar katru dienu uzņem apgriezienus. Pēc Eiropas Parlamenta datiem sešu gadu laikā influenceru mārketinga tirgus ir pieaudzis par vēl nepieredzētiem 700% – no 1,7 mljrd. ASV dolāru 2016.gadā līdz 13,8 mljrd. ASV dolāru 2021.gadā. 2023.gadā pieaugumam vajadzētu būt par vēl 15%. Ņemot vērā reklāmas akluma tendenci, kā arī “Meta” piedāvātās jaunās reklāmas bloķēšanas iespējas un vispārējo mērķtiecīgas reklāmas vājināšanos Eiropas Savienībā, ir saprotams, ka influenceru mārketingam tiek pievērsta liela uzmanība. Kā izvērtēt potenciālo sadarbības partneri – influenceri?
Mārketings
06:00, 6. Dec. 2023
Pēdējie pieci gadi ir bijuši izaicinājumu pilni gan mārketinga speciālistiem, gan reklāmdevējiem, un visi ir vienisprātis – reklāma vairs nav tāda, kāda tā bija agrāk. Reizēm mārketinga speciālists jūtas tā, it kā ar naudu kurinātu krāsni, – tiek tērēta milzīga naudas summa, bet rezultāti ir, maigi izsakoties, apšaubāmi. Vai taisnība, ka reklāmas efektivitāte ir samazinājusies, vai arī mēs vienkārši vēl neesam apguvuši “jaunus trikus”? Ja tā tiešām ir samazinājusies, kāds ir iemesls un kā uzlabot tās efektivitāti?
Mārketings
06:00, 30. Nov. 2023
Pie dažādu zīmolu vārdiem nereti manāms apzīmējums ®. Tas apzīmē reģistrētu preču zīmi, bet vai jālieto vienmēr? Kādos gadījumos izmanto šo apzīmējumu?
Mārketings
06:00, 3. Nov. 2023
Laikā, kad praktiski jebkurš var piekļūt sociālajiem tīkliem un izvietot tur saturu, daloties ar pieredzi, viedokli vai sasniegumiem, svarīgi saprast organizācijas kā medija lomu. Kad organizācija kļūst par mediju? Kādi ir svarīgākie komunikācijas kanāli?
Klausies
Mārketings
06:00, 20. Okt. 2023
Ieraugot “Nike” simbolu, “Netflix” sarkanos burtus vai izdzirdot vārdu “McDonald’s”, patērētāja prātā projicējas skaidra aina – šo produktu izcelsme, īpašības un radītās emocijas. Apzīmējumi, ko uzņēmumi lieto, lai atšķirtu un izceltu savas preces vai pakalpojumus, var tikt aizsargāti kā preču zīmes.
Mārketings
06:00, 10. Okt. 2023
Pirmais iespaids ir svarīgs aspekts mūsu ikdienas dzīvē – ne tikai profesionālajā, bet arī personīgajā. Tas var ietekmēt mūsu attiecības, karjeru un vispārējo dzīves kvalitāti. Kā radīt veiksmīgu pirmo iespaidu prezentācijās, lietišķajās sarunās un ikdienas dzīvē? Kāpēc tas ir tik būtiski?
Ja tiktu jautāts, kas uzņēmumā ir vērtīgāks – nemateriālās vai materiālās lietas -, 90% uzņēmumu atbildētu, ka nemateriālā vērtība ievērojami pārsniedz materiālo.
Mārketings
06:00, 8. Sep. 2023
Mūsdienās digitālā transformācija maina veidu, kā uzņēmumi, izmantojot digitālās tehnoloģijas, izstrādā jaunus digitālos biznesa modeļus, tā palīdzot uzņēmumiem iegūt lielāku vērtību klientu acīs. Uzņēmumi atver tiešsaistes veikalus, veido oficiālas mājaslapas, sociālo mediju kontus un tos izmanto, lai pārdotu preces vai pakalpojumus un sazinātos ar klientiem. Daudzi uzņēmumi pāriet no vienkanāla klientu iesaistīšanas stratēģijas uz daudzkanālu stratēģiju. Apskatīsim, kādas ir tās priekšrocības!
Mārketings
06:00, 18. Aug. 2023