Viens no galvenajiem uzņēmuma mērķiem sociālajos tīklos ir sasniegt pēc iespējas vairāk patērētāju. Šobrīd “Instagram” rīku panelī pavisam vienkārši un bez īpaši lielas radošās iesaistes ir iespējams izvietot apmaksātu reklāmu, bet tas nebūt nav vienīgais veids, kā sasniegt savu mērķauditoriju. Kuri “Instagram” satura rīki mārketinga kampaņām ir visefektīvākie un populārākie?

Ja nav nekādu radošu ideju, apmaksāta “Instagram” reklāma ir vienkāršs risinājums, taču ar laiku kļūst skaidrs, ka, izvēloties kreatīvākus un dažādākus reklāmas kampaņas veidus, uzņēmums var panākt efektīvākus rezultātus – sasniegt lielāku patērētāju skaitu, palielināt zīmola atpazīstamību un pārdošanas apmērus. Šobrīd kreatīvākie reklāmu veidi atrodami “Instagram” platformā, kur valda ne tikai influenceri, bet arī dažādi mārketinga trendi – reklāmas kampaņu tendences, piemēram, izlozes konkursi, tiešraides izpārdošanas u. tml.

Influenceru mārketings aizvien pieprasīts

Nevar nepieminēt pašu pieprasītāko metodi, ko zīmoli izmanto “Instagram” platformā savu produktu un pakalpojumu popularizēšanā, – influenceru mārketings. Tas ir viens no tiešākajiem un efektīvākajiem rīkiem, kā veicināt zīmola atpazīstamību un pārdošanu. Pirms sāk sadarbības veidošanu ar digitālā satura autoru jeb influenceru, šī metode ir jāsadala divos posmos.

Pirmais – influencera iepazīstināšana ar uzņēmuma zīmolu. Visefektīvākais satura formāts ir tieši video, tāpēc, ja izvēlas šāda satura pasniegšanas veidu, jāmeklē tāds blogeris, kas ir aktīvs un viegli komunicē, veidojot video saturu, – māk runāt, uzstāties publikas priekšā, patīk filmēt sevi.

Otrais posms sevī ietver noteiktu laika intervālu, kad var uzsākt lietot pārdošanas metodes – piedāvāt atlaides, personalizētos bonusus un citus papildu ieguvumus, kam jābūt unikāliem un atšķirīgiem no kopējā zīmola mārketinga vai tādiem, kas nav pieejami citur.

Veiksmes faktori:

  • “dzīvā” komunikācija, izmantojot video (live video) “Instagram” platformā, un story jeb stāstu veidošana videoformātā ikdienā);
  • uzņēmuma rūpīgi atlasīts influenceris, kam intereses un vērtības sakrīt ar uzņēmuma vērtībām, mērķiem, vīziju, zīmolu;
  • uzņēmuma mārketinga kampaņa tiek atkārtota, un sadarbībai ar konkrēto influenceri seko turpinājums.

Konkursu veidi un efektivitāte

Konkursi var sasniegt plašu auditoriju, taču latiņa ir jātur augsta. Lai gan “Instagram” algoritms diezgan ātri reaģē uz konkursa ieraksta aktivitāti un pēc tā publicēšanas sākas straujš komentāru vai sekotāju pieplūdums, tas tomēr rada īslaicīgu efektu. Konkursa metode darbojas līdzīgi kā “Facebook Reach” kampaņa – tā sasniedz maksimāli daudz cilvēku, taču nesadala tos pa interesējošajām mērķauditorijām, līdz ar to konkursos bieži vien nonāk cilvēki nevis satura, bet balvas dēļ. Taču – cik tas ir efektīvi? Tas katram uzņēmumam jāizvērtē pašam.

Svarīgs ir pasniegšanas veids. Viena no jaunākajām metodēm ir konkursa rīkošana “Reel” video sadaļā, kas ir jauns “Instagram” video satura rīks. Uzņēmuma “Instagram” konts (account) var sasniegt pat tūkstošiem skatījumu, izvietojot konkursa ierakstu nevis ar bildes publikāciju profilā, bet gan kā muzikālo videorullīti “Reel” sadaļā, kas var turpināt savu apriti “Instagram” vidē līdz pat četrām nedēļām.