Sociālo mediju attīstība ir būtiski mainījusi to, kā mēs sazināmies ne tikai brīvajā laikā, bet arī darbā. Tādi nosaukumi kā “LinkedIn”, “Facebook”, “Twitter”, “Instagram”, “Pinterest” ir kļuvuši par ikdienu. Sociālie mediji uzņēmējdarbībā piedāvā plašas iespējas – veicina sabiedriskās attiecības, iekšējo un ārējo komunikāciju, palīdz personāla atlasē un darbinieku izglītošanā. Kā izstrādāt uzņēmuma sociālo tīklu iekšējo kārtību?

Kāpēc uzņēmumam vajadzētu būt atrodamam sociālo mediju vidē?

Sociālie mediji piedāvā rīkus, kas palīdz nodrošināt informācijas apriti un komunikāciju uzņēmumā un ārpus tā. Šobrīd vislabāk pazīstamās platformas ir “Facebook”, “Twitter” un “LinkedIn”, bet sociālo mediju lomu var pildīt dažnedažādas interneta informācijas apmaiņas vietnes – forumi, podkāsti, attēlu, mūzikas un video kopīgošana, tērzēšanas platformas. Uzņēmumi no sociālajiem medijiem var gūt labumu dažādos veidos – vadīt sapulces, ģenerēt idejas, veikt aptaujas, dalīties ar labo praksi. Uzņēmuma vadītājs var rakstīt blogu, veidojot savu zīmolu vai ātri un efektīvi nododot informāciju visos uzņēmuma līmeņos, nerīkojot pārlieku daudz sapulču un ieekonomējot laiku.

Ja sociālo mediju tehnoloģijas izmanto pareizi, tās var būt neaizstājams palīgs komandas darba veicināšanā, darbinieku saliedēšanā un informācijas aprites sekmēšanā. Diskusijas ar jautājumiem un atbildēm – interneta forumi, satura koplietošana, piemēram,  “Wikipedia” vai “Google Docs” –, kā arī satura radīšana ar atgriezeniskās saites iespēju – blogi. Tie ir tikai daži rīki, kurus sākot lietot var izrādīties, ka bez tiem vairs nav iespējama pilnvērtīga informācijas aprite uzņēmumā. Sociālie mediji nav tikai modes kliedziens, kas kādu dienu atbalsosies no pagātnes. Uzņēmumi, kas sociālos medijus neiekļauj savā biznesa stratēģijā jau tagad, riskē iedot saviem konkurentiem priekšrocību.

Praktiski jebkuru uzņēmumu mūsdienās var atrast sociālajos medijos – lai tā ir uzņēmuma vadītāja “Twitter” ziņu lente vai uzņēmuma korporatīvā lapa “Facebook” platformā. Arvien vairāk uzņēmumu sociālos medijus iekļauj stratēģiskās plānošanas procesā, paredzot tos izmantot personāla piesaistē, apmācībā un pārmaiņu vadībā. Pat politiskie spēki sociālos medijus iekļauj priekšvēlēšanu kampaņās kā būtisku atbalsta punktu.

Kā jau ar jebkuru rīku, arī sociālie mediji nav “viens izmērs – der visiem”. Atkarībā no izvēlētās platformas, komunikācijas veida un uzņēmuma vajadzībām ieguvumi no sociālajiem medijiem var atšķirties.