Vadītāju stilu aprakstu ir ļoti daudz, turklāt tie savstarpēji kombinējas. Tomēr ir pamatlietas, kuras vienmēr var pamanīt vadītāju darbībā, tāpēc ir labi zināt dažus vadības stilus, lai izprastu gan sevi, gan arī citus.

Lai labāk izzinātu manipulatīvas situācijas, aplūkosim dažādus vadītāju uzvedības scenāriju piemērus. Tāpat kā iepriekšējos rakstos, arī šoreiz situācijas analizēsim, velkot paralēles ar dzīvnieku pasauli.

Beidzot notika meža vadītāju konference. Tas tikai bija notikums! Pēc tik ilga laika atkal satikties! Meža zvēri vadītāji sasukāja savas ūsas, uzvilka jaunākos kažokus un devās uz lielo meža pļavu satikties. Bija paredzēta ne tikai formālā tikšanās, bet arī neformālā pasēdēšana. Te vadītāji varēja padalīties gan ar saviem priekiem, gan bēdām, jo darbavietā ar darbiniekiem nevarēja to atļauties. Darbinieki šo pasākumu sauca par vadītāju “eglīti”.

Lācis arī posās uz lielo pasākumu, pārdomāja, kas ir paveikts un kas nav, ko gribas pavēstīt un ko ne. Katrā ziņā viņš nolēma, ka stāstīs par savu kolektīvu visu labo, parādīs savu un kolektīva profesionalitāti, paskatīsies, ko citi ir iemācījušies. Viņš no pagājušā gada atcerējās to uzpūtīgo mērkaķi, kas visiem skaļi pauda, ka viņš ieviesīs jaunāko rakšanas sistēmu savā meža daļā, lai neapplūstu, un ka tā būs liela inovācija, nevienam citam tādas nebūs, lai visi saturas no tām jaunākajām tehnoloģijām. Lācim pilnīgi nelaba dūša kļuva, to atceroties. Viņš pie sevis prātoja, ka visu vajag pamatīgi, lēnām, pašam apgūt, tad izmēģināt, pārbaudīt un tikai tad kaut ko ieviest.

Piemērā ir minēti divi vadības stili: meistara un spēlmaņa. Katrs ir unikāls un noderīgs atbilstošās situācijās.