Uzņēmumu digitālā transformācija mūsdienās var būt efektīva tikai tad, ja uzņēmēja rīcībā ir resursi un kvalitatīvi rīki organizācijas datu pārraudzīšanai. Kā digitalizācija var palīdzēt vairot organizācijas potenciālu, un cik aktīvi ir Latvijas uzņēmēji, ikdienā sekojot līdzi biznesa datiem?

Gandrīz puse jeb 42% Latvijas uzņēmumu varētu strādāt ienesīgāk un efektīvāk, ja saviem biznesa rādītājiem sekotu līdzi biežāk nekā reizi mēnesī, – pie šāda secinājuma nonācām, aptaujājot Latvijas un Lietuvas uzņēmējus. It sevišķi mazo organizāciju vadītāji reti pārzina reāllaika tirdzniecības rādītājus visos pārdošanas kanālos. Bieži sastopama situācija, kad dati par pārdotajām precēm nāk par vēlu un ir atkārtoti pasūtītas preces, kas patiesībā nav tik pieprasītas. Organizāciju vadītāji šo informāciju mēdz apskatīt nereti vien pēc mēneša vai pat retāk, kad tiek analizēti uzņēmuma biznesa rādītāji.

Lai strādātu efektīvāk un ienesīgāk, pircēju paradumi šābrīža dinamiskajā ikdienā pieprasa tiešsaistes monitoringu un operatīvu reakciju.

Cik bieži tiek sekots līdzi biznesa datiem?

Datu monitorings – vai nu tie ir dati par vairāk pārdotajām precēm, aktīvākajiem tirdzniecības laikiem, vai informācija par izrakstītā rēķina apmaksas statusu – ir viens no atslēgas faktoriem, lai uzņēmējs spētu analizēt savu darbību un nepieciešamības gadījumā to pielāgot. Svarīgi saprast, ka ikkatrs pirkums ir biznesa datu elements, – to prasmīgi apstrādājot, uzņēmējs var identificēt iespējas vai riskus, piemēram, kad noris aktīvākie iegādes brīži un kuri ir klientu iecienītākie maksājuma kanāli. Pārskatot šos datus regulāri, uzņēmējs var operatīvi pieņemt svarīgus lēmumus par darba laika optimizāciju, maksājuma iespēju papildināšanu, mājaslapas funkcionalitātes stiprināšanu u. tml.