Ārpakalpojums pārdošanā
2020-03-10
Dace Briede-Zālīte, SIA "Moresales Latvia", valdes locekle
Mēs dzīvojam laikā, kad arvien vairāk procesu, kas nav uzņēmumu pamatnodarbošanās, to īpašnieki uztic ārpakalpojumu sniedzējiem. Laiki, kad uzņēmuma darbinieki strādāja kopā 40 un vairāk gadu, pamazām kļūst par vēsturi – tāpat kā par vēsturi kļūst veļas un trauku mazgāšana pašu rokām. Tagad mēs šos darbus uzticam veļas un trauku mazgājamām mašīnām.
Ja agrāk mājās bija vajadzīgs zinošs un prasmīgs vīrs vai sieviete-pavārmākslas meistars, tad tagad arī dažādas mājas rūpes mēs uzticam santehniķiem, galdniekiem u.c. arodu meistariem, bet ēdienu veikalā nopērkam jau gatavu. Ir atlicis pavisam maz no tā, ko šobrīd neesam gatavi nopirkt kā ārpakalpojumu. Šeit atstāšu "durvis vaļā", lai katrs pats izvērtē, ko ikdienā uztic sevis labā darīt citiem. Tāda ir mūsdienu pasaule, kurā cilvēki pamazām paliek vientuļāki, jo pakalpojumu sniedzējiem ir dārgas stundu likmes. Viņi izdara labi vai labāk, bet viņiem, tāpat kā taksometriem, ir ieslēgts skaitītājs.
Ārpakalpojums pārdošanā atšķiras ar to, ka pārdošanas veiksmes pamatā nav tikai produkts, bet daudz nosaka tieši attiecību veidošana. Un, kā jau jebkuras attiecības, arī pārdošana ir process, kas nepārtraukti sniedz emocijas. Proti, labi pārdevi vai labi reklamēji – arī klientam īstu brīdi ir labas emocijas, pārdevi slikti – gan tev, gan klientam ir sliktas emocijas, turklāt šoreiz jau uz ilgu laiku. Neitrāls pārdošanas akts vairāk iespējams tikai ikdienišķajos pirkumos.
Atdot pārdošanas grožus cilvēkiem, kas nav jūsu biznesā, ir drosmīgs lēmums. Agri vai vēlu kāds no īpašniekiem nokļūst dilemmas priekšā, uzdodot sev dažādus jautājumus. Vai man tiešām nepieciešams ārpakalpojums? Vai mēs nevaram visu paveikt paši? Cik tas viss izmaksās? Vai ir kāds cits, kas par to pašu naudu var izdarīt labāk? Bet ir viena lieta, par ko uztraucas katrs uzņēmums, kas izvēlas ārpakalpojumu, proti, cik ciešas saites ārējam pakalpojuma sniedzējam ir ar uzņēmuma klientiem? Vai pārāk labā klientu apkalpošana nevar radīt bumeranga efektu – pakalpojuma sniedzējs var aizvilināt jūsu klientu pie sevis, nodibināt tādu pašu uzņēmumu un vienā dienā kļūt par konkurentu? Un bailes ir pamatotas, jo šādi gadījumi tiešām ir bijuši.
Reklāmas nogurums ir stāvoklis, kad patērētāji ikdienā saskaras ar pārlieku daudzām reklāmām un mārketinga ziņojumiem, kas rada vienaldzību pret piedāvātajiem produktiem vai pakalpojumiem. Uzņēmējiem tā ir būtiska problēma, jo var ievērojami ietekmēt pārdošanas rezultātus un negatīvi ietekmēt zīmola tēlu. Kas to izraisa un kā to risināt?
Mārketings
06:00, 8. Nov. 2024
Ja agrāk intelektuālā īpašuma aizsardzības stratēģija tika uzskatīta, galvenokārt, par lielo uzņēmumu jautājumu, tad šodien katram uzņēmējam – no jaunuzņēmuma līdz globālai korporācijai – ir jāsaprot, ka efektīva intelektuālā īpašuma pārvaldība var būt izšķirošais faktors biznesa izaugsmei, drošībai un vērtībai. Kā tiešsaistē aizsargāt zīmolu un izvairīties no dārgām kļūdām?
Mārketings
09:00, 15. Okt. 2024
Lai arī daļa uzņēmumu izvēlas algot mārketinga speciālistu, kas veic publicitātes aktivitātes uzņēmuma sociālajos kontos, e-pastos un citur, šobrīd lielu popularitāti gūst arī sadarbība ar mārketinga aģentūrām. Kā izvēlēties savām vajadzībām atbilstošāko variantu?
Mārketings
06:00, 12. Sep. 2024
Mūsdienās lēmumi tiek pieņemti, balstoties uz datiem. Efektīvai klientu piesaistei nepieciešama rūpīga datu analīze, lai sasniegtu vēlamos mērķus. Kā nonākt līdz pārdomātai biznesa stratēģijai, analizējot datus?
Mārketings
09:00, 30. Aug. 2024
Mūsdienu konkurences apstākļos, kad labas idejas ir viegli nokopēt un atdarināt, produktu dizainu aizsardzība ir būtiska priekšrocība. Neatkarīgi no tā, vai dizains ir divdimensionāls (2D) vai trīsdimensionāls (3D), to var aizsargāt ar dizainparauga reģistrāciju. Kā to izdarīt?
Mārketings
06:00, 22. Aug. 2024
Vispārīgā datu aizsardzības regula, kas Eiropas Savienībā stājās spēkā 2018.gada 25.maijā, ir būtiski (un sāpīgi!) mainījusi digitālā mārketinga ainavu. Tika ieviestas stingras privātuma prasības, kas ievērojami apgrūtināja lietotāju informācijas vākšanu un apstrādi. Sīkdatnes kļuva mazāk efektīvas, reklāma sociālajos tīklos, tostarp “Meta” pasaulē, kļuva mazāk “mērķtiecīga”. Ko darīt šajos sarežģītajos apstākļos?
Mārketings
09:00, 15. Aug. 2024
Lai radītu lieliskas idejas, ir nepieciešams laiks, bet ideju realizācija mūsdienu apstākļos ir jāveic paātrinātā tempā, lai produkts vai pakalpojums klientus sasniegtu pēc iespējas ātrāk un iegūtu priekšrocības tirgū. Šajos apstākļos lieliski var izmantot slowstorming pieeju sistemātiskai un pārdomātai inovāciju vadībai un ātram inovāciju procesam.
Mārketings
06:00, 9. Aug. 2024
Reklāma ir spēcīgs instruments, kas var veidot viedokli, mainīt uzvedību un ietekmēt lēmumus. Tā ir klātesoša visos cilvēka dzīves aspektos – no televīzijas līdz sociālajiem plašsaziņas līdzekļiem. Tomēr ar lielu varu saistās arī liela atbildība. Kā reklāmas veidošanā neaizmirst par ētikas normām?
Mārketings
06:00, 26. Jūl. 2024
Komunikācijai uzņēmējdarbībā ir ļoti liela nozīme. Ne velti pārliecināšanas prasme ir viena no kompetencēm, kas mūsdienīgā vadītājā tiek vērtēta visaugstāk. Ja cilvēks ar mērķauditoriju vai darbiniekiem sazinās saistošā veidā, tad tie viennozīmīgi būs gatavi sekot paustajam viedoklim, iegādāties produktus vai pakalpojumus no konkrētā uzņēmuma vai nodibināt darba attiecības. Kā veiksmīgi virzīt komunikāciju?
Mārketings
06:00, 15. Jūl. 2024
Mūsdienās, kad tirgū nonākušās preces vai pakalpojumus nokopēt un atdarināt ir kļuvis ievērojami vieglāk un ātrāk, uzņēmēju vidū arvien aktuālāka kļūst produktu un iepakojumu dizainu aizsardzība. Proti, ir būtiski iegūt tiesības aizliegt konkurentiem kopēt veiksmīga produkta un iepakojuma dizainu.
Mārketings
06:00, 21. Jūn. 2024
Uzņēmumam, kas veic darījumus ar citiem uzņēmumiem (B2B), galvenais mārketinga uzdevums ir jaunu potenciālo klientu piesaistīšana. Tomēr lielākajai daļai uzņēmumu ar mārketinga palīdzību neizdodas sasniegt izmērāmus un jēgpilnus rezultātus. Kāpēc tā? Kā mazi un vidēji uzņēmumi var būtiski palielināt mārketinga ietekmi un panākt labus rezultātus?
Mārketings
06:00, 31. Mai. 2024
Pārliecinošas uzstāšanās prasmes ir būtisks elements jebkura vadītāja arsenālā. Spēja pārliecināt un iedvesmot publiku ir nepieciešama jebkurā jomā, lai veiksmīgi vadītu gan nelielas komandas, gan lielas organizācijas.
Klausies
Mārketings
06:00, 24. Mai. 2024
Uzņēmējiem, dizaineriem un radošām personām bieži vien rodas jautājums par efektīvāko veidu, kā nodrošināt sava dizaina aizsardzību. Kādos gadījumos nepietiek vien ar autortiesībām un kā reģistrēt savu dizainparaugu Latvijā?
Mārketings
06:00, 3. Mai. 2024
Apģērbs ir viena no spēcīgākajām neverbālās komunikācijas izpausmēm, tas runā un stāsta par cilvēku, pirms vēl pagūts izveidot acu kontaktu un sasveicināties. Vizuālais tēls ir tas, ko smadzenes novērtē automātiski, savukārt prāts analizē, klasificē un sintezē neatkarīgi no tā, vai cilvēks pats to vēlas vai nē. Paralēli tādi paši procesi norisinās arī citu cilvēku prātos. Kā ģērbties, lai radītu patīkamu pirmo iespaidu?
Mārketings
06:00, 19. Apr. 2024
Visi sociālo tīklu lietotāji ir informēti par izmaiņām, kas saistītas ar “Meta” jauno politiku. Kā mainīsies reklāmas tirgus līdz ar jauninājumiem – maksas versiju bez reklāmām vai bezmaksas lietotnes versiju ar tiesībām uzkrāt lietotāju datus?
Klausies
Mārketings
06:00, 12. Apr. 2024